Komunikacije, mediji i nove tehnologije oblikuju način na koji mislimo i percipiramo svet u kojem živimo. U 21. veku, ove oblasti zahtevaju temeljna znanja i relevantne veštine pojedinaca koji su pripremljeni za rad u svetu obeleženom permanentnim promenama.
Na Departmanu izučavamo medije i komunikacije – internet, štampane medije, film, radio i televiziju – u kontekstu politike, tehnologije, istorije ideja, psihologije i društvenog angažmana. Departman prati tehnološki napredak koji utiče na razvoj medija i komunikacija, kroz programe koji obuhvataju medijsku produkciju, vođenje PR kampanja, online žurnalizam i digitalni marketing.
Programi osnovnih i master studija, osmišljeni u saradnji mladih i iskusnih predavača, pružaju studentima teorijsko razumevanje savremenih komunikacija i medija, stručna znanja, praktične veštine, kritičke sposobnosti, kao i samopouzdanje za uspešnu karijeru. Radeći pojedinačno i u timovima, razmenjujemo ideje i znanja u različitim formama izražavanja, od govornih do pisanog, uključujući i nove medijske formate kao što su podcast, gif i meme. Kroz obaveznu stručnu praksu i mentorski rad studenti stiču veštine neophodne za rad u marketinškim i PR agencijama, tradicionalnim i novim medijima, korporacija i nevladinom sektoru, kao i ustanovama kulture.
Zašto Departman za medije i komunikacije?
- Podsticajno okruženje Departmana koje, za razliku od tradicionalnog akademskog pristupa, podstiče integraciju teorija i prakse, od psihologije komunikacija do razvoja novinarskih veština, od kritičkih studija politike do planiranja PR kampanja, od studija kulture do digitalnog marketinga.
- Kurikulumi koji, povezivanjem obaveznih i izbornih predmeta, studentima omogućavaju kreaciju specifiničnih vlastitih usmerenja, koja su prilagođena interesovanjima i talentima svakog studenta.
- Profesori i saradnici koji neguju svakodnevni zajednički rad sa studentima na konkretnim projektima, poput organizacija različitih događaja, razvoja medijskih redakcija, digitalnih marketinških projekata, PR i marketing habova, društveno odgovornih kampanja.
- Prijatno okruženje za rad i tehnološka opremljenost.
- Redovne vannastavne aktivnosti, koje studentima omogućavaju umreženost i aktivno učešće u kulturnom životu Beograda, Srbije i regiona.
- Studijski programi
Osnovne studije komunikacija i odnosa s javnošću
Osnovne studije komunikacija i digitalnog marketinga
Osnovne studije novinarstva i studija medija
Master studije komunikacija i odnosa s javnošću
Master studije komunikacija i upravljanja ljudskim resursima
Master studije Kreativne industrije i kreativne komunikacije
- Upis
Za upis na osnovne studije konkurišu svi kandidati koji imaju završeno četvorogodišnje srednjoškolsko obrazovanje. Kandidati koji studiraju ili su prethodno završili studije na nekom od srodnih fakulteta u polju društveno-humanističkih nauka, u zavisnosti od broja priznatih ESPB, konkurišu za upis na I, II, III ili IV godinu studija. Svi kandidati, nakon što popune i pošalju prijavu za upis, biće kontaktirani putem imejla povodom prijemnog ispita.
Prijemni ispit se sastoji od:
- motivacionog pisma: kandidati šalju tekst dužine jedne strane, u kojem predstavljaju sebe, svoja interesovanja i motive za upis izabranog studijskog programa.
- razgovora sa komisijom: kandidati će nedelju dana pre prijemnog ispita putem imejla dobiti tekst obima nekoliko stranica koji je potrebno da pročitaju i koji će na dan prijemnog ispita analizirati u razgovoru sa komisijom. Komisija će sa kandidatima diskutovati o glavnim idejama teksta, kao i motivaciji kandidata za upis odabranog studijskog programa.
Za upis na master studije konkurišu kandidati koji su tokom prethodnog školovanja ostvarili 240 ESPB ili diplomirali po starom zakonu. Prijemni ispit obuhvata motivaciono pismo i razgovor sa komisijom, na koji ćemo vas pozvati nakon što popunite i pošaljete prijavu za upis.
- Profesori
Kontakt
Fakultet za medije i komunikacije
Departman za medije i komunikacije
Karađorđeva 65, Beograd
060/2626 474
011/2626 474
medijikomunikacije@fmk.edu.rs