Svet u kojem živimo je svet komunikacija. Medijski sadržaji koje svesno ili nesvesno usvajamo oblikuju način na koji mislimo. Komunikacija je jedan od temelja na kojima počiva savremeno društvo, a veštine komunikacija su preduslov za nastanak novih ideja.
Program osnovnih studija Komunikacije i odnosi sa javnošću nudi kritičku perspektivu za razumevanje medijskog sveta i primenjenim komunikacijama, uz neprestanu inovaciju sadržaja predmeta na kojima studenti stiču relevantna znanja i veštine.
Podsticajno okruženje Departmana za medije i komunikacije, za razliku od tradicionalnog akademskog pristupa, podstiče integraciju teorije i prakse. Kroz četvorogodišnje osnovne studije, studenti stiču interdisciplinarna znanja – od psihologije komunikacija do strateškog planiranja, od savremene humanistike do vođenja PR kampanja, od studija kulture do digitalnog marketinga, od upravljanja ljudskim resursima do korporativnog PR-a. Po završetku studijskog programa student stiče zvanje Diplomirani komunikolog.
Zašto studije komunikacija i odnosa sa javnošću na FMK?
- Kurikulumi koji, povezivanjem obaveznih i izbornih predmeta, studentima omogućavaju kreaciju specifičnih vlastitih usmerenja, koja su prilagođena interesovanjima i talentima svakog studenta.
- Profesori, saradnici i studenti svakodnevno rade zajedno na konkretnim projektima, organizuju različite događaje, razvijaju kreativne timove i simuliraju rad PR i marketinških agencija.
- Nastavni kadar, koji pored naučno-akademske karijere ima i višegodišnje iskustvo u kreiranju komunikacionih strategija, razvoja i vođenja PR i marketinških agencija, osmišljavanja i sprovođenja komunikacijskih kampanja i pružanja konsultantskih usluga u zemlji i inostranstvu.
- Gostovanja domaćih i stranih PR i marketinških stručnjaka, koji studentima prenose neposredno iskustvo iz svoje bogate karijere.
- Nastava u adekvatnom prostoru za učenje, dostupnost relevantne akademske i stručne literature u biblioteci, kabineti i studiji sa kvalitetnom opremom koja odgovara zahtevima savremene digitalne medijske produkcije, uključujuči rad u softverima za kreiranje komunikacijskih kampanja, upotrebu kvalitetnih kamera i fotoaparata, kao i dostupne prostorije za kreativni rad, omogućavaju odgovarajuću pripremu i realizaciju nastavnih i vannastavnih aktivnosti.
- Stimulativno okruženje Fakulteta za medije i komunikacije podstiče saradnju među različitim profesionalnim, naučnim i umetničkim disciplinama.
- Organizovane vannastavne aktivnosti studentima omogućavaju umreženost i aktivno učešće u medijskom i kulturnom životu Beograda, Srbije i regiona.
- Organizovanje stručne prakse u preko 400 organizacija, po izboru studenta, koja omogućava sticanje dodatnih, tržišno relevatnih znanja i veština, kao i mogućnost zaposlenja.
- Upis
Za upis na osnovne studije konkurišu svi kandidati koji imaju završeno četvorogodišnje srednjoškolsko obrazovanje. Kandidati koji studiraju ili su prethodno završili studije na nekom od srodnih fakulteta u polju društveno-humanističkih nauka, u zavisnosti od broja priznatih ESPB, konkurišu za upis na I, II, III ili IV godinu studija. Svi kandidati, nakon što popune i pošalju prijavu za upis, biće kontaktirani putem imejla povodom prijemnog ispita.
Prijemni ispit se sastoji od:
- motivacionog pisma: kandidati šalju tekst dužine jedne strane, u kojem predstavljaju sebe, svoja interesovanja i motive za upis izabranog studijskog programa.
- razgovora sa komisijom: kandidati će nedelju dana pre prijemnog ispita putem imejla dobiti tekst obima nekoliko stranica koji je potrebno da pročitaju i koji će na dan prijemnog ispita analizirati u razgovoru sa komisijom. Komisija će sa kandidatima diskutovati o glavnim idejama teksta, kao i motivaciji kandidata za upis odabranog studijskog programa.
- Program
I godina
Teorija medija i komunikacija, istorija medija, medijska produkcija, umetnost argumentacije, poslovne komunikacijeII godina
Uvod u PR, medijska pismenost, komunikacija i digitalna kultura, pisati za medijeIII godina
Krizne komunikacije, transmedia storytelling, copywriting, popularna kulturaIV godina
Etika medija i komunikacija, novi mediji, advertajzing u 21. veku, političke komunikacije - Profesori
Kontakt
OS: Komunikacije – odnosi sa javnošću
Departman za medije i komunikacije
Karađorđeva 65, Beograd
060/2626 474
011/2626 474
medijikomunikacije@fmk.edu.rs