Fakultet za medije i komunikacije
  • O nama
    • O nama
    • Zašto FMK?
    • Akreditacija
    • Vesti
    • FMK u medijima
    • Galerija
    • Administracija
    • Kontakt
  • Departmani
    • Departmani
    • Mediji i komunikacije
      • Mediji i komunikacije
      • OS: Komunikacije i odnosi sa javnošću
      • OS: Novinarstvo i studije medija
      • OS: Digitalni marketing
      • MS: Komunikacije i odnosi sa javnošću
      • MS: Upravljanje ljudskim resursima
      • MS: Kreativne industrije
        • MS: Kreativne komunikacije
        • MS: Kreativno izdavaštvo i žurnalizam
        • MS: Kreativno mišljenje i subverzivne strategije
        • MS: Transdisciplinarna humanistika i teorija umetnosti
      • MS: Međunarodni odnosi i diplomatija
    • Psihologija
      • Psihologija
      • OS: Psihologija
      • MS: Primenjena psihologija
        • MS: Primenjena psihologija
        • Klinička psihologija i psihoterapija
        • Psihosocijalno savetovanje
        • Psihologija obrazovanja
        • Istraživački modul
      • MS: Politička psihologija
      • Propedevtika
    • Digitalne umetnosti
      • Digitalne umetnosti
      • OS: Digitalne umetnosti
      • MS: Kreativno mišljenje i subverzivne strategije
      • MS: Mediji, umetnost i nove tehnologije
    • Studije politike
      • Studije politike
      • OS: Studije politike
      • MS: Kritičke studije politike
      • MA: Critical Political Studies
      • MS: Međunarodni odnosi i diplomatija
      • MS: Politička psihologija
      • Erasmus
      • CFCCS Workshop
    • Socijalni rad
      • Socijalni rad
      • OS: Socijalni rad
      • MS: Socijalni rad
      • MS: Psihosocijalno savetovanje
    • Humanistika i teorija umetnosti
      • Humanistika i teorija umetnosti
      • MS: Transdisciplinarna humanistika i teorija umetnosti
      • DS: Transdisciplinarne studije savremene umetnosti i medija
      • AB-Z savremene estetike i teorije umetnosti
      • Letnja škola
  • Profesori
    • Profesori
    • Gostujući profesori
    • Kursevi
    • Otvorena predavanja
    • Seminari za nastavnike
    • FMK Talks
  • Upis
    • Upis
    • Prijava za upis
    • Mediji i komunikacije
    • Psihologija
    • Digitalne umetnosti
    • Kritičke studije politike
    • Socijalni rad
    • Humanistika i teorija umetnosti
    • Dokumentacija za prijemni ispit
    • Dokumentacija za upis
    • Prelazak sa drugog fakulteta
  • Karijere
    • Karijere
    • Studenti
    • Alumni
    • Prakse
    • Saradnja
  • Nauka
    • Nauka
    • Centri
    • Projekti
    • Konferencije
    • Erasmus
  • FMK knjige
  • Blog
  • mojFmk
    • FMK email
    • FIS Profesori
    • FIS Studentski servis
    • eFMK Moodle

Naslovna / Kursevi

  • Mediji i komunikacije
  • Psihologija
  • Digitalne umetnosti
  • Studije politike
  • Socijalni rad
  • Humanistika i teorija umetnosti

Kursevi

Na FMK studenti stiču osnovna znanja i veštine u oblastima humanistike, medija, komunikacija, psihologije, politike, socijalnog rada, digitalnih umetnosti i novih tehnologija. Od kreativnih strategija do teorije globalizacije, od vizuelizacije podataka do psihologije komunikacije, naši predmeti pružaju studentima najsavremenija teorijska znanja, dragocene praktične veštine i temeljno razumevanje savremenog sveta.

Katalog kurseva

Izabrani kursevi

A

Analitičko novinarstvo

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa najsloženijim oblicima i nivoima novinarskog izražavanja, koji su poslednjih godina potisnuti, kako u štampanim, tako i u elektronskim medijima. Savladaće pri tome tehnike pisanja nasloženijih oblika novinarskih formi.

Više informacija

Analiza kapitalističkog svetskog sistema

Predmet daje pregled teorija nastanka kapitalizma, razvoja njegovih različitih faza, uspona i strukturalnih i cikličnih kriza, od ranog razvoja kapitalističke privrede do savremenog neoliberalnog kapitalizma.

Više informacija

Audio postprodukcija

Zašto je neophodno organizovanje snimljenog materijala: od faze montaže dijaloga, zvučnih efekata do muzike? Kako se priprema materijal za finalni miks? 

Više informacija

Autorski intervju

Autorski intervju je kurs čiji je cilj da ohrabri, inspiriše i podstakne studente da slobodno zauzmu i ispolje lični stav u odnosu na društvene, političke i kulturne fenomene.

Više informacija

C

Content Marketing Storytelling

Koje su razlike između tradicionalnog marketinga/oglašavanja i marketinga putem sadržaja? Kako kreirati sadržaj koji ima duži životni vek na internetu? Kako izdvojiti brend, proizvod, uslugu putem sadržaja u eri zasićenosti informacijama? Kako tehnikama pripovedanja (storytelling) kreirati sadržaj koji se rado deli i komentariše na mrežama i internetu? Kako se formatiraju sadržaji za različite digitalne platforme (YouTube, blog, VR/AR, društvene mreže)?

Više informacija

Copywriting

Studenti će se upoznati sa osnovnim tehnikama i procesima stvaranja tekstualnog i idejnog okvira sredstava tržišne komunikacije — od slogana, preko plakata i novinskih reklama, do televizijskih reklama.

Više informacija

D

Digitalni marketing u odnosima sa javnošću

Studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i principima komunikacije u digitalnom marketingu i osposobiti za samostalno uređivanje i donošenje odluka o aktivnostima na društvenim mrežama, za kompanije i organizacije kojima je to jedan od glavnih kanala komunikacije.

Više informacija

Display & Programski zakup medija

Oglašavanje na internetu često se menja i pod velikim je uticajem promena u načinu konzumacije medija. Ovaj kurs na završnoj godini studija ima za cilj razumevanje najnovijih strategija internet oglašavanja putem veb banera, odnosnih formata, kreativnih rešenja, najnovije tehnologije, ad-servera i modela zakupa medija, zajedno sa postavkom merljivih ciljeva.

Više informacija

Dizajn publikacija

Na ovom kursu studenti će imati prilike da se upoznaju sa principima i primerima rada na štampanim i digitalnim publikacijama. Kroz niz predavanja i vežbi studenti će se baviti kreiranjem i oblikovanjem različitih publikacija, od početne ideje do završne produkcije.

Više informacija

Dizajn video igara

Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima za kreiranje i dizajn računarskih, video i društvenih igara. Predstavljanje konstruktivnih tehnika za analizu igara i rečnika za razgovor o igrama. Kreiranje sopstvenih ili modifikacija postojećih igara korišćenjem predstavljenih metoda. Analiza igrivosti tokom kreiranja novih igara.

Više informacija

Društvene mreže i internet PR

Studenti će razumeti pojmove i principe funkcionisanja svih raspoloživih društvenih mreža na Internetu i znati kada koji treba primeniti. Razviće sposobnost odlučivanja i kritičke analize nastupa na mrežama određenih kompanija.

Više informacija

E

Ekranska kultura

Ekranska kultura je kurs na kojem se studenti i studentkinje upoznaju sa osnovnim promenama u radu društvenih mašina, gde se iz jedne kulture pisma prelazi u kulturu ekrana. Cilj kursa je da studenti istraže osnovne odlike nastajuće ekranske kulture, preko različitih subverzivnih, kritičkih i umetničkih strategija, kao mogućnost napuštanja ustaljenih klišea – pre svega, dogmatskih slika mišljenja.

Više informacija

Email marketing

Koji je najefikasniji i najisplativiji marketinški kanal koji je na raspolaganju današnjim digitalnim marketinškim stručnjacima? Kako naći balans između prekomernog slanja mejlova (spam) i ostvarenja prodajnih ciljeva? Kako izgraditi, čuvati i negovati bazu imejlova, koja poštuje privatnost primalaca i zakonsku regulativu?

Više informacija

F

Filozofija u kontekstu umetnosti

Na koji način su se filozofija i umetnost menjale tokom 20. i 21. veka? Šta su modernizam i postmodernizam u filozofiji i umetnosti? Koji su problemi savremenog doba u filozofiji i umetnostima?

Više informacija

G

Genetika

Predmet genetika upoznaje studente sa osnovnim pojmovima, pravilima i procesima nasleđivanja kroz konkretne kliničke primere.

Više informacija

Globalna istorija političkih sistema

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa globalnom istorijom osnovnih političkih sistema, ključnim teorijama i konceptima, istorijom razvoja teorije i načina na koje je stvarana kroz različite discipline.

Više informacija

Globalna politika kroz film, kulturu i umetnost

Na koji način film i umetnosti odražavaju i problematizuju ključna politička pitanja i zbivanja današnjice, te društvene, ekonomske i kulturne transformacije i sukobe?

Više informacija

Google oglašivačka akademija (Google Academy for Ads)

Kako funkcioniše oglašavanje na internetu? Šta su Adwords, a šta Display oglasi? Kako mogu da dođem do međunarodno priznatih diploma iz Guglove oglašivačke akademije?

Više informacija

H

HR konsalting i organizaciono savetovanje

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i razvojem ljudskih resursa, profesionalnim identitetom i etičkim preduslovima rada HR konsultanata, mogućim modalitetima primene HR konsaltinga.d designers.

Više informacija

I

Ideologija u svetu bez ideologija?

Šta je to ideologija? Zašto nikada nećemo živeti u svetu bez ideologija? Kako ideologija oblikuje naše svakodnevno mišljenje i najintimnija osećanja?

Više informacija

Interaktivne instalacije

Na ovom kursu studenti i studentkinje će se upoznati sa elementarnim saznanjima iz sfere instalacija i interaktivnih instalacija. Najviše će biti reči o studijama slučaja, kao i pojavi teorijskog okvira unutar digitalnih medija.

Više informacija

Interaktivni dizajn

Tokom kursa Interaktivni dizajn, studenti uče da oblikuju interaktivne sadržaje, kao što su Veb sajtovi, softverske aplikacije, generativne animacije, interaktivne instalacije i vizuelizacije podataka. Kurs počiva na ideji da su savremenim dizajnerima i umetnicima potrebne osnovne programerske veštine, kao i šire razumevanje računara kao najvažnije medijske mašine.

Više informacija

Interaktivni kompozit

Tema kursa je upoznavanje sa jednom od najuzbudljivijih tema koje se tiču vizuelnih efekata – preklapanje virtuelnog i realnog, odnosno uklapanje virtuelnih objekata u živi snimak. Kurs obuhvata osnove modelovanja, trekinga, teksturiranja i kompozitinga.

Više informacija

Introduction to Comparative Politics

Traditionally, political science has been divided into a number of subfields: Political Theory, International Relations, Public Policy, and Comparative Politics. This course will provide students with an introduction to comparative politics.

Više informacija

Iskustvene grupe

Posebnost studija psihologije na FMK čini pet uzastopnih kurseva Iskustvenih grupa čiji je cilj neposredno upoznavanje studenata sa principima grupne dinamike u grupnim procesima. Ovi kursevi se odvijaju kroz radionice u malim grupama i posvećeni su praktičnom ovladavanju interpersonalnim veštinama, veštinama komunikacije i ličnom rastu i razvoju studenata kroz interpersonalne odnose.

Više informacija

Istorija medija i propagande

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim procesima i poljima masovne kulture i osposobiti za samostalan analitički i kritički pristup masovnoj kulturi u svim njenim oblicima.

Više informacija

Istorija vizuelnih komunikacija

Istorija vizuelnih komunikacija studentkinje i studente upoznaje sa razvojem vizuelnih komunikacija od formiranja ljudskih zajednica do danas. Kroz kritičko promišljanje odnosa između istorije vizuelnih komunikacija i šireg političkog, društvenog i tehnološkog okruženja u pojedinim epohama, studenti uče da poimaju složeni sistemi vizuelnog jezika današnjice.

Više informacija

Istraživački projekat

Jedan od važnijih pristupa učenju koji Fakultet za medije i komunikacije primenjuje je mentorski, individualni rad sa studentom, u kome student dobija priliku da dublje istraži svoja interesovanja u okviru izabranog akademskog polja. Istraživački projekat rezervisan je upravo za takav, individualno prilagođeni tempo rada studenta i profesora, gde student bira profesora-mentora prema predmetu koji ga zanima.

Više informacija

K

Klinička procena dece i mladih

Cilj predmeta Klinička procena dece i mladih je da se studenti uvedu u teoriju i praksu psihodijagnotičke procene dece i mladih. Biće dat prikaz osnovnih mernih instrumenata koji se koriste u našoj zemlji za procenu kognitivnog, emocionalnog i socijalnog funkcionisanja, kao i za procenu pojedinih psihopatoloških entiteta.

Više informacija

Klinička procena ličnosti

Cilj predmeta je ovladavanje dimenzionalnom i dinamičkom procenom ličnosti i poremećaja. Na kursu se produbljuje upotreba naturalističkih metoda procene ličnosti i poremećaja, kroz upotrebu semistrukturisanih intervjua, korišćenje relacionih podataka i kolaborativan pristup u upotrebi testova. Proučava se autorefleksija o odnosu kao metod saznavanja o drugoj osobi.

Više informacija

Klinička psihologija

Na predmetu Klinička psihologija studenti ovladavaju osnovnim teorijskim i metodološkim okvirima za razumevanje primene psihologije u kliničkim uslovima. Posebna pažnja je posvećena komparativnoj analizi glavnih teorijskih modela u psihologiju i njihovoj primeni u razumevanju i objašnjavanju dinamike ličnosti i psihopatologije.

Više informacija

Konceptualna fotografija

Studenti i studentkinje će steći uvid u u pravce i koncepte, a pre svega motivacije i strategije koje zauzimaju fotografi koristeći svoj medijum za umetnički izraz.

Više informacija

Kontekstualne umetničke prakse

Zašto je kontekst bitan za savremenu umetnost? Kako je kontekst od skupa spoljašnjih okolnosti na kraju 20. veka postao sastavni deo produkcije i prezentacije umetničkog rada? Da li je na kraju 20. i početku 21. veka ono što definiše umetnički rad upravo kontekst?

Više informacija

Korporativni i sistemski koučing

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa koučingom kao disciplinom, odnosno metodom organizacionog savetovanja, kao i primenom korporativnog i organizacionog koučinga u individualnom i grupnom radu sa zaposlenima.

Više informacija

Kreativna direkcija

»Kreativni direktor? Tačka inspiracije, majstor mračnih veština umetnosti, egomanijak na speed-u ili samo neko ko izgara u potrebi da stvori nešto briljantno?« (Mark Anderson)

Više informacija

Kreativne strategije

U fokusu istraživanja je problematizovanje pojma kreativnog mišljenja, upoznavanje sa kreativnim rešenjima i subverzivnim praksama kroz primere koji su obeležili pomake u teoriji i praksi vizuelnih umetnosti 20. i početka 21. veka.

Više informacija

Kritički pojmovi 21. veka

Cilj kursa je da studente nauči kritičkom mišljenju, kao i da im ponudi pregled savremenih teorijskih orijentacija koje izražavaju analitički i kritički odnos prema nekim od ključnih problema 21. veka.

Više informacija

Kritičke studije politike

U okviru ovog kursa studenti i studentkinje samostalno kritički promišljaju o savremenim političkim temama koje smatraju značajnim za razumevanje sveta u kojem žive i na taj način sami kreiraju silabus predmeta.

Više informacija

Krizne komunikacije

Studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima iz domena kriznog komuniciranja, kroz teme iz savremene teorije kriznih komunikacija i pregled primera iz prakse.

Više informacija

L

Liderstvo i razvoj menadžmenta

Studenti će se upoznati sa različitim načinima vođenja (liderstva) i menadžmenta, sopstvenim snagama i slabostima, kao i najboljim poslovnim praksama u kontekstu liderstva. Naučiće da primene liderske veštine na praktičan način, ohrabreni da ospore vlastita uverenja i pretpostavke o tome šta je liderstvo.

Više informacija

M

Marketing i brend komunikacija

Kurs obuhvata definicije i elemente marketinga i brendinga, marketinške metode i procese, strategiju i pozicioniranje, oblike marketing komunikacije i kanale komunikacije, kao i samu prezentaciju brenda kroz formiranje poruke brenda i izradu reklamne kampanje.

Više informacija

Marketing na internet pretraživačima (SEO/SEM)

Šta znači SEM, SEO, PPC, SERP, QS, CPC? Zašto je potrebno da veb sajt bude prilagođen za internet pretraživače? Kako se ostvaruje vidljivost na Google-u po ključnim rečima bitnim za biznis? Kojim tehnikama se postiže povećanje posećenosti veb sajta i e-prodaje?

Više informacija

Medijacija u socijalnom radu

Studenti socijalnog rada će na ovom kursu unaprediti znanja o teoriji i praksi medijacije kroz definisanje oblasti i njene primene, ciljeve i dobiti od postupka, prednosti i rizike, kao i opšti zakonski okvir.

Više informacija

Mediji, hrana i kultura

Studenti će se upoznati sa kulturološko-ideološkom ulogom hrane u savremenom društvu i razumeti medijske logike i uloge novih medija u popularizaciji hrane kao sastavnog dela identita pojedinca/ke i društva.

Više informacija

Medijska pismenost

Kurs omogućava sticanje osnovnih znanja i veština potrebnih za razumevanje i tumačenje značenja poruka koje šaljemo i primamo posredstvom masovnih medija.

Više informacija

Medijsko pravo

Studenti će se upoznati sa osnovama medijskog prava, kao mlade pravne discipline koja ima za svrhu regulisanje rada medija.

Više informacija

Međunarodna diplomatija

Kurs se bavi pitanjima međunarodnih odnosa, koji su u procesu brzih, fundamentalnih i neminovnih promena pod uticajem globalizacije i digitalne revolucije.

Više informacija

Memorija, istorija i mediji

Šta i kako pamtimo kao pojedinci i kao društvo? Kakvu ulogu igraju mediji u očuvanju sećanja na neki istorijski događaj? Na koji način mediji konstruišu istorijsko pamćenje? Na ovom predmetu se istražuju kako polja kolektivnog, tako i polja individualnog pamćenja i sećanja.

Više informacija

Menadžment u medijima

Medijske industrije današnjice obuhvataju najrazličitije, najdinamičnije, i najmoćnije poslovne strukture, i organizacije, a prisutne su u skoro svakom aspektu ljudskog stvaralaštva i promišljanja. Koje su to sile i težnje koje oblikuju ove svestrane i moćne poslovne aktivnosti?

Više informacija

Mentalna higijena u radnim organizacijama

Na ovom kursu studenti će kroz teorijski i praktičan rad, analizu primera iz prakse i interaktivan rad u grupi steći uvid u mogućnosti uticaja na kreiranje zdrave radne sredine koja je usmerena na prevenciju, očuvanje, zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja, ne samo na nivou pojedinaca već i sistema, odnosno radne organizacije.

Više informacija

Mobilni marketing

Zašto je “mobile” najvažniji komunikacioni kanal dostupan marketarima danas? Koje marketing taktike je moguće koristiti u komunikaciji i aktivaciji mobilnih korisnika? Šta su strateške prednosti koje donose jedinstvene funkcionalnosti mobilnih uređaja i kako ih koristiti u marketingu?

Više informacija

Moda i moć

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i konceptima teorije mode razvijenim u studijama kulture koji objašnjavaju kako se moda širi, zato je moda moć, šta znače pojmovi moda i antimoda, kako moda komunicira, zašto je značajna u konstrukciji identiteta i šta znači hibridnost kao modni stil.

Više informacija

Moderne tehnologije donošenja odluka

Studenti će se na ovom kursu upoznati sa modernom teorijom i praktičnom primenom korporativnih i organizacionih tehnika donošenja odluka.

Više informacija

N

Neuropsihološka dijagnostika

Kurs podrazumeva sticanje osnovnih znanja o principima, ciljevima i zadacima neuropsihološke dijagnostike; upoznavanje sa mogućnostima i zahtevima interdisciplinarnog pristupa; upoznavanje sa poljima primene neuropsihološke dijagnostike kao i sa selekcijom instrumenata shodno zahtevima neuropsihološke dijagnostike; sticanje osnovnih znanja o integraciji podataka u neuropsihološkom izveštaju.

Više informacija

O

Opšta i psihopatologija kliničkih sindroma

Upoznavanje studenata sa osnovnim znanjima u vezi sa psihičkim funkcijama kao i postojećim paradigmama u cilju upoznavanja sa klasifikacijom mentalnih poremećaja. Studenti stiču znanja koja se odnose na etiologiju, dijagnostičke i terapijske modele psihičkih poremećaja kod odraslih, način kako se psihopatološki fenomeni mogu sprečiti, ublažiti i lečiti i kakav je stav društva prema psihički obolelim osobama.

Više informacija

Opšta psihologija

Teorijska psihološka disciplina koja proučava opšta pravila i zakonitosti psihičkog života i ponašanja. Osnovni metod je eksperiment, a spoznaje do kojih se dolazi su prilog svim drugim granama psihologije.

Više informacija

Organizacijska psihologija

Osposobljavanje studenata za razumevanje strukture i dinamike organizacije; profesionalnih uloga i funkcionisanje radnih grupa i timova, načina rukovođenja kao i primene metoda za unapređivanje rada i rešavanje problema u organizacijama.

Više informacija

Osnove dizajna igara

Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima koji se koriste u procesu kreiranja i dizajna računarskih, video i društvenih igara. Predstavljanje konstruktivnih tehnika za analizu igara i rečnika za razgovor o igrama. Kreiranje sopstvenih ili modifikacija postojećih igara korišćenjem predstavljenih metoda. Analiza igrivosti tokom kreiranja novih igara.

Više informacija

Osnove grafičkog dizajna

Kroz predavanja i praktični rad, studentkinje i studenti se upoznaju sa osnovnim elementima koji čine jezik vizuelnih poruka i osnovnim zakonitostima i pravilima njihove upotrebe u kreiranju vizuelnih sadržaja. Istovremeno, stiču znanja o različitim načinima vizuelnog predstavljanja u digitalnim medijima.

Više informacija

Osnove psihoterapije i savetovanja

Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim principima psihoterapijskog rada, glavnim teorijskim modelima u pružanju psihološke pomoći, uticajem i značajem kulture u psihoterapiji i savetovanju, istraživanja u psihoterapiji i savetovanju (evaluacija tretmana i supervizija).

Više informacija

P

Peace & Conflict Studies: from the Balkans to the Middle East

Students will be introduced to various disciplinary approaches as implied in conflict analysis, in order to engage critically with the study of international conflicts. As such, the course will deal with the analysis of various mechanisms available to end violent conflicts and engage in post-conflict transformation processes.

Find out more

Performans umetnost i digitalni performans

Kako se odigrala promena od performans umetnosti do digitalnog performansa? Šta je digitalni performans? Kako da razumemo odnos između živog tela izvođača i avatara?

Više informacija

Pisati za medije

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim pravilima, principima i zakonitostima prakse pisanja u tradicionalnim i digitalnim medijima.

Više informacija

Planiranje i vođenje PR kampanja

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa procesom kreiranja PR kampanja za različite subjekte i u različitim okruženjima – od korporativnih kampanja, kampanja promocija brendova, CSR kampanja (korporativne društvene odgovornosti), kampanja za podršku humanitarnim projektima.

Više informacija

Područja socijalnog rada

Na ovom kursu studenti će steći osnovna znanja o pojmovnom određenju socijalnog rada u socijalnoj zaštiti, zdravstvu, obrazovanju i udruženja građana, kao pružaoci usluga socijalne zaštite.

Više informacija

Politička psihologija

Upoznavanjem sa osnovnim psihološkim činiocima politički relevantnih uverenja i ponašanja, studenti će razviti sposobnosti za primenu ovih znanja u razumevanju istorijskih i aktuelnih društveno-političkih dešavanja u regionu i svetu, kao i kritički stav i psihološku osetljivost u sagledavanju društveno-političkih dešavanja.

Više informacija

Popularna kultura

Studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i konceptima kulture i popularne kulture. Praktični deo kursa obuhvata analizu muzičkih i sportskih događaja u popularnoj kulturi, pitanje roda i popularne kulture, kao i televizije i novih medija.

Više informacija

Poremećaj ličnosti

Kurs se bavi temama savremene konceptualizacije poremećaja ličnosti i komparativne analize različitih teorijskih modela kada je u pitanju nastanak i razvoj ovih poremećaja. Razmatraju se koncepti identiteta, integriteta i selfa u svetlu savremenih uslova života i uticaj promene adaptivnih zadataka na definisanje normalnog i poremećenog.

Više informacija

Poslovne komunikacije

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa kanalima, tehnikama i metodama komunikacije u savremenom poslovnom okruženju.

Više informacija

Pravo na grad: kapitalizam i urbanističke politike

Šta je to pravo na grad i zašto nam je to pravo uskraćeno? Kako kapitalizam oblikuje gradove u kojima živimo i utiče na našu svakodnevnicu? Kakva veza postoji između urbanizma i kriza kapitalizma?

Više informacija

Procena životnih okolnosti korisnika socijalnog rada

Cilj kursa je razumevanje savremenih određenja, pristupa i modela, kao i faza i ključnih aktivnosti u postupku procene u socijalnom radu, sa fokusom na specifičnostima procene u zavisnosti od ciljne grupe korisnika i problema sa kojima se suočavaju.

Više informacija

Produkcija filma i TV serije

Studenti i studentkinje će se na kursu upoznati sa svim fazama filmske produkcije TV serije i dugometražnog igranog filma počev od razvoja projekta, promocije i prezentacije projekta u fazi razvoja, preko faze finansiranja i konkurisanja na domaće i međunarodne fondove, sklapanje međunarodnih koprodukcija, upoznavanje sa osnovnim pravnim formama u produkciji, zatim procesa realizacije snimanja i postprodukcije filma, do eksploatacije odnosno plasmana filma na festivale, promociju i distribuciju, prodaju i koprodukciju sa televizijama.

Više informacija

Programiranje za neprogramere

Informacione tehnologije nisu samo alat, nego i jezik i medij – moderno sredstvo izražavanja, komunikacije i manipulacije. Kurs Programiranje za neprogramere namenjen je umetnicima, dizajnerima, rediteljima, istraživačima u humanističkim naukama koji nastoje da ovladaju ovim jezikom. Kurs omogućuje sticanje praktičnih veština u oblasti oblikovanja softvera, kao i opšte razumevanje algoritamskih procesa i konteksta u kojem se razvijaju savremene tehnologije.

Više informacija

Psihodijagnostika

Cilj ovog kursa je da studente obuči metodama kliničkog pristupa i osnovnim tehnikama kliničke procene ličnosti u okviru kliničke studije slučaja. Na kursu se definišu karakteristike, mogućnosti i ograničenja pojedinih psihodijagnostičkih instrumenata u okviru baterije testova: testova inteligencije, upitnika i projektivnih testova.

Više informacija

Psihologija advertajzinga

Kurs se bavi psihologijom potrošača i razumevanjem psiholoških procesa uključenih u obradu reklamnih poruka (u zavisnosti od kanala komunikacije) – pažnja, opažanje, kognitivna obrada/odlučivanje, formiranje i promena stavova.

Više informacija

Psihologija komunikacije

Cilj kursa je ovladavanje terminologijom i bazičnim psihološkim znanjem kao preduslovom za dalje razumevanje uloge psihologije u praksi marketinga, komunikacija, odnosa sa javnošću, a pre svega polja istraživanja tržišta i javnog mnenja.

Više informacija

Psihologija ličnosti

Psihologija ličnosti je oblast psihologije koja proučava ličnost u celini; strukturu ličnosti, razvoj ličnosti i dinamiku ličnosti. Nudi odgovore na pitanja, kakve smo osobe, po čemu se razlikujemo od drugih i šta nam daje doslednost u ponašanju.

Više informacija

Psihologija obrazovanja

Studenti se upoznaju sa osnovnim pojmovima, teorijskim konceptima i metodama u oblasti psihologije obrazovanja, razumevanjem prirode učenja i posebno formalno-školskog učenja; prirodom najvažnijih nastavničkih kompetencija i razumevanjem škole kao institucije; razumevanjem individualnih razlika u procesu učenja kod dece i formiranjem pozitivnog stava prema mogućnostima svakog deteta da uči; sticanjem kompetencija potrebnih za prepoznavanje i kreiranje podsticajnog okruženja za učenje.

Više informacija

Psihološko procenjivanje u upravljanju ljudskim resursima

U okviru ovog kursa sagledaćemo teorijske, istraživačke i praktične aspekte procenjivanja ljudskih resursa, kao i razvijanje veštine analize posla.

Više informacija

Psihoterapijski pristup kliničkim sindromima

Sticanje znanja iz različitih oblasti psihoterapijske teorije i prakse vezano za psihoterapijski pristup osobama sa različitim mentalnim poremećajima (nepsihotični poremećaji, psihotični poremećaji, bolesti zavisnosti, poremećaji ličnosti), kao i razumevanje disfunkcionalnih obrazaca ponašanja klijenata/pacijenata i dinamike porodičnih odnosa i kriza iz sistemske perspektive.

Više informacija

R

Razvojna psihologija

Kurs iz razvojne psihologije upoznaje studente sa osnovnim problemima i pristupima u proučavanju psihičkog razvoja, ovladavanjem osnovnim pojmovima, metodološkim i teorijskim okvirima za razumevanje razvojnih promena.

Više informacija

S

Savremena država i socijalna politika

Studenti će na ovom kursu ovladati osnovnim teorijskim postavkama i empirijskim znanjima o savremenoj državi (o njenom ustrojstvu, organizovanju i upravljanju), kao i mestu i formulisanju socijalne politike u funkcionisanju države.

Više informacija

Savremeni grad: politike, društvo, umetnost

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa relevantnim urbanim teorijama, kao i sociološkim i politikološkim pristupima istraživanju savremenog grada. Bavićemo se pitanjima urbanog građanstva, globalnog grada, odnosa javnog i privatnog prostora grada, politikama džentrifikacije i urbane regeneracije, razumevanjem odnosa urbanog prostora, političkih odnosa i uloge umetnosti, kao i urbanim društvenim pokretima.

Više informacija

Scenario

Kurs obezbeđuje studentima osnove razumevanja dramske konstrukcije, narativnih struktura i funkcija. Razumevanje pojma narativa i narativnih struktura polazi od pretpostavke da je narativ “osnovni način na koji ljudska vrsta organizuje svoje shvatanje vremena” do ispitivanja formi narativnih konstrukcija u književnosti, drami, a posebno na filmu.

Više informacija

Sistemi socijalne zaštite

Proučavaćemo socijalnu zaštitu istorijski i aktuelno, karakteristike sistema socijalne zaštite uopšte, a posebno u Srbiji, povezanost socijalne zaštite sa drugim sistemima i područjima socijalne politike, kao i značaj ovog sistema za obezbeđivanje minimuma socijalne sigurnosti svih građana.

Više informacija

Sistemski pristup partnerskim krizama

Cilj predmeta je upoznavanje master studenata sa sistemskim konceptima i načinom kojim se primenjuju u psihoterapijskoj praksi. Studenti će se upoznati sa sistemsko-razvojnim sagledavanjem partnerskog odnosa, normativnim, a posebno paranormativnim krizama partnerskog odnosa.

Više informacija

Složeni sistemi u filmu, televiziji i novim medijima

Kurs upoznaje studente sa kompleksnošću i problemima savremene, tehnološki determinisane medijske i umetničke produkcije (od tradicionalnih do novih medija), koja se, u svojoj heterogenosti, ne može više jednostavno prepoznati i tražiti u tradicionalnim estetičkim pristupima.

Više informacija

Supervizija u socijalnom radu

Supervizija socijalnog rada obuhvata znanja i veštine koje se odnose na određenje pojma supervizije i njenih specifičnosti u oblasti socijalnog rada.

Više informacija

Socijalna psihologija

Socijalna psihologija posmatra i izučava ličnost u njegovom prirodnom okruženju, u socijalnom i kulturnom kontekstu, gde pripada manjim i većim grupama, povezana je sa drugim ljudima i organizacijama, sa kojima neprekidno komunicira. Pojedinac oblikuje društvo, ali je i socijalni kontekst deo njega, on čini suštinu njegovih vrednosti i obrazaca ponašanja.

Više informacija

Socijalni problemi i socijalni rad

Studenti će ovladati teorijskim i empirijskim znanjima o socijalnim problemima, njihovoj prirodi, uzrocima i posledicama, vidovima i sadržajima društvene reakcije i socijalnog rada, kao dela odnosa društva prema socijalnim problemima.

Više informacija

Start-up i preduzetništvo

Zašto 8 od 10 novih biznisa bude neuspešno? Da li je inovativno preduzetništvo jedini odgovor na veliku nezaposlenost mladih u Srbiji? Kako se osnažiti za sopstveni poslovni poduhvat, priču, ideju, na šta start-up treba da obrati pažnju? Kako funkcioniše kreativni/tehnološki hub?

Više informacija

T

Tehnike i logika medijskog izveštavanja

Na ovom kursu studenti ovladavaju tehnikama medijskog izveštavanja kroz pripremu, rad na terenu, istraživanje, prikupljanje građe, obradu i korišćenje prikupljenog materijala.

Više informacija

Teorija eksperimentalne književnosti

Na ovom kursu studenti će se upoznati sa konceptima eksperimentalne književnosti, odnosno sa tipovima eksperimentalnog i hibridnog spisalačkog žanra od perioda moderne do danas.

Više informacija

Teorija eksperimentalne muzike, teatra i performansa

Na koji način su se muzika, teatar i performans razvijali kroz istoriju, a na koji način su zastupljeni u savremenom umetničkom i svakodnevnom životu? Šta je potrebno da bi jedno delo ostvarilo status eksperimentalnog?

Više informacija

Teorija ideologije

Na kursu proučavamo različite teorije ideologije, od antropoloških i socioloških, do marksističkih. Pored „zvaničnih“ političkih ideologija, studenti se upoznaju sa uticajem ideologija u konstituisanju svakodnevnih mišljenja i postupaka.

Više informacija

Teorija simboličkih formacija: ideologija, kultura i umetnost

Simboličke formacije su okviri u kojima se izvršavaju različite delatnosti (prakse) u datom istorijskom momentu. One nude smisao kojim se rukovode individualni i kolektivni akteri epoha, klasa, grupa i sl. Predmet nudi alternativan pogled na istoriju evropskih simboličkih formacija.

Više informacija

Teorija vizuelnih umetnosti

Kurs daje osnovu za razumevanje i izučavanje modernih, postmodernih i savremenih praksi vizuelnih umetnosti u interdisciplinarnom i transdisciplinarnom smislu.

Više informacija

Transdisciplinarna humanistika i teorija umetnosti

Pitanje transdisciplinarne humanistike žarište je trenutno najaktuelnije rasprave u oblasti studija humanistike – naime, šta se dešava sa humanistikom i humanističkim naukama u savremenom dobu medija, tehnologije i tržišnih ekonomija?

Više informacija

Transdisciplinarni žanrovi u umetnostima i medijima

Šta je transdisciplinarnost? Zašto transdisciplinarnost u umetnostima i medijima danas? Na koji se način brišu granice između umetnosti, teorije, medija?

Više informacija

Transmedia Storytelling

Dobro ispričana i plasirana priča od davnina je jedan od najuspešnijih vidova komunikacije.  Ni u savremenom svetu globalnih medija i virtuelne groznice nije moguće odoleti zavodljivim čarima pripovedanja koje je, zapravo, oduvek bilo tu, u srži kulturne proizvodnje, a na početku 21. veka doživljava trenutak nove ekspanzije.

Više informacija

TV serije i film: kreativni proces

Osnovna faza razvoja za dugometražni igrani film spreman za dalju razradu i finansiranje / koncept (Biblija) za originalnu dramsku televizijsku seriju.

Više informacija

U

Umetnost novih medija: pojam i tipologije

Šta je novo u novim medijima? Zašto danas govorimo o postmedijskom i metamedijskom? Na koji način savremena umetnost koristi nove medije?

Više informacija

Upravljanje odnosima s potrošačima i marketing s bazama podataka (CRM)

Tokom kursa studenti stiču konceptualno i praktično razumevanje kritične i revolucionarne uloge koju podaci (data) imaju u modernom marketingu. Ovo je jedini akademski kurs na tu temu kod nas.

Više informacija

Upravljanje organizacijom

Studenti će se upoznati sa značajem efikasnog upravljanja u savremenim uslovima poslovanja i teorijom i praksom njegovih osnovnih dimenzija: upravljanja ljudima u organizaciji, upravljanja organizacionim praksama i upravljanja organizacionim strukturama i procesima.

Više informacija

Uvod u međunarodne odnose

Uvod u izučavanje najvažnijih pitanja i trendova u savremenim međunarodnim odnosima, kroz koji će se studenti upoznati sa ključnim konceptima i teorijama nauke o međunarodnim odnosima, kao i sa faktorima, subjektima i novim akterima.

Više informacija

Uvod u političke nauke

Da bismo razumeli savremena politička dešavanja, ratove u svetu, terorizam, religijske i etničke sukobe, globalizaciju, kao i moderno društvo, potrebno je da izučimo neke od elementarnih političkih kategorija: političke partije i izbore, nastanak i razvoj države, političko nasilje, političku kulturu i stil lidera, ideologije, demokratiju i slobodu, revolucije i državne udare, itd.

Više informacija

Uvod u teoriju medija i komunikacija

Ideja kursa je da upozna studente sa teorijama medija i komunikacija primenljivim na odabrane profesionalne orijentacije.

Više informacija

V

Veb analitika i merenje učinka digitalnih kampanja

Kada umete da merite efekat marketinških aktivnosti i razumete elemente merenja učinka digitalnih kampanja, postaćete osoba koju ljudi u biznisu slušaju.

Više informacija

Vizuelizacija podataka

Šta su podaci a šta informacije? Kako se baze podataka, teorije i istraživanja predstavljaju vizuelno? Koji je odnos između strukture u podacima i vizuelne kompozicije? Šta je nauka o podacima (Data Science) a šta umetnost zasnovana na podacima (Data Art)?

Više informacija

Z

Zločin, rod i mediji

Odakle fascinacija nasiljem i zločinom u medijima i kakve veze rodnost ima sa tim? Kakvu ulogu mediji imaju u razumevanju zločina? Tragaćemo za primerima na televiziji, filmu i popularnim TV serijama, u video spotovima, reklamama i kampanjama i preispitati nasilje motivisano rodnim pozicijama i odrednicama.

Više informacija

Vesti

  • Neuronauka psihologije FMKOtvoreni kurs: Neuronauka psihologije
    21.02.2019
    Otvoreni kurs prof. dr Dragana Švrakića od 19. marta do 7. aprila na Departmanu za psihologiju.
  • Otvoreni kurs Tatjane Rosić Kreativno pisanjeOtvoreni kurs: Kreativno pisanje za 21. vek
    28.01.2019
    Otvoreni kurs prof. dr Tatjane Rosić Ilić od februara do maja 2019. na Departmanu za medije i komunikacije FMK.
  • Kontekstualne umetničke prakseOtvoreni kurs: Kontekstualne umetničke prakse
    25.01.2019
    Otvoreni kurs prof. dr Maje Stanković održaće se od od februara do maja 2019. na Departmanu za digitalne umetnosti FMK.
  • Analiza kapitalističkog svetskog sistemaOtvoreni kurs: Analiza kapitalističkog svetskog sistema
    17.01.2019
    Novi otvoreni kurs profesora Rastka Močnika i docenta Radeta Pantića održaće se od marta do maja 2019. godine na FMK.
  • Kontakt
  • Upis 2018
  • Akreditacija
  • Galerija

Fakultet za medije i komunikacije

Karađorđeva 65, 11000 Beograd, Srbija

Telefon +381 11 262 6474 E-mail fmk@singidunum.ac.rs

Budite u toku sa dešavanjima na FMK, pratite nas na društvenim mrežama i prijavite se na naš newsletter

  • O nama
    • O nama
    • Zašto FMK?
    • Akreditacija
    • Vesti
    • FMK u medijima
    • Galerija
    • Administracija
    • Kontakt
  • Departmani
    • Departmani
    • Mediji i komunikacije
      • Mediji i komunikacije
      • OS: Komunikacije i odnosi sa javnošću
      • OS: Novinarstvo i studije medija
      • OS: Digitalni marketing
      • MS: Komunikacije i odnosi sa javnošću
      • MS: Upravljanje ljudskim resursima
      • MS: Kreativne industrije
        • MS: Kreativne komunikacije
        • MS: Kreativno izdavaštvo i žurnalizam
        • MS: Kreativno mišljenje i subverzivne strategije
        • MS: Transdisciplinarna humanistika i teorija umetnosti
      • MS: Međunarodni odnosi i diplomatija
    • Psihologija
      • Psihologija
      • OS: Psihologija
      • MS: Primenjena psihologija
        • MS: Primenjena psihologija
        • Klinička psihologija i psihoterapija
        • Psihosocijalno savetovanje
        • Psihologija obrazovanja
        • Istraživački modul
      • MS: Politička psihologija
      • Propedevtika
    • Digitalne umetnosti
      • Digitalne umetnosti
      • OS: Digitalne umetnosti
      • MS: Kreativno mišljenje i subverzivne strategije
      • MS: Mediji, umetnost i nove tehnologije
    • Studije politike
      • Studije politike
      • OS: Studije politike
      • MS: Kritičke studije politike
      • MA: Critical Political Studies
      • MS: Međunarodni odnosi i diplomatija
      • MS: Politička psihologija
      • Erasmus
      • CFCCS Workshop
    • Socijalni rad
      • Socijalni rad
      • OS: Socijalni rad
      • MS: Socijalni rad
      • MS: Psihosocijalno savetovanje
    • Humanistika i teorija umetnosti
      • Humanistika i teorija umetnosti
      • MS: Transdisciplinarna humanistika i teorija umetnosti
      • DS: Transdisciplinarne studije savremene umetnosti i medija
      • AB-Z savremene estetike i teorije umetnosti
      • Letnja škola
  • Profesori
    • Profesori
    • Gostujući profesori
    • Kursevi
    • Otvorena predavanja
    • Seminari za nastavnike
    • FMK Talks
  • Upis
    • Upis
    • Prijava za upis
    • Mediji i komunikacije
    • Psihologija
    • Digitalne umetnosti
    • Kritičke studije politike
    • Socijalni rad
    • Humanistika i teorija umetnosti
    • Dokumentacija za prijemni ispit
    • Dokumentacija za upis
    • Prelazak sa drugog fakulteta
  • Karijere
    • Karijere
    • Studenti
    • Alumni
    • Prakse
    • Saradnja
  • Nauka
    • Nauka
    • Centri
    • Projekti
    • Konferencije
    • Erasmus
  • FMK knjige
  • Blog
  • mojFmk
    • FMK email
    • FIS Profesori
    • FIS Studentski servis
    • eFMK Moodle

© Fakultet za medije i komunikacije, 2018.