Na FMK studenti stiču osnovna znanja i veštine u oblastima humanistike, medija, komunikacija, psihologije, politike, socijalnog rada, digitalnih umetnosti i novih tehnologija. Od kreativnih strategija do teorije globalizacije, od vizuelizacije podataka do psihologije komunikacije, naši predmeti pružaju studentima najsavremenija teorijska znanja, dragocene praktične veštine i temeljno razumevanje savremenog sveta.
Kursevi
Katalog kurseva
Izabrani kursevi
A
Analitičko novinarstvo
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa najsloženijim oblicima i nivoima novinarskog izražavanja, koji su poslednjih godina potisnuti, kako u štampanim, tako i u elektronskim medijima. Savladaće pri tome tehnike pisanja nasloženijih oblika novinarskih formi.
Analiza kapitalističkog svetskog sistema
Predmet daje pregled teorija nastanka kapitalizma, razvoja njegovih različitih faza, uspona i strukturalnih i cikličnih kriza, od ranog razvoja kapitalističke privrede do savremenog neoliberalnog kapitalizma.
Audio postprodukcija
Zašto je neophodno organizovanje snimljenog materijala: od faze montaže dijaloga, zvučnih efekata do muzike? Kako se priprema materijal za finalni miks?
Autorski intervju
Autorski intervju je kurs čiji je cilj da ohrabri, inspiriše i podstakne studente da slobodno zauzmu i ispolje lični stav u odnosu na društvene, političke i kulturne fenomene.
C
Content Marketing Storytelling
Koje su razlike između tradicionalnog marketinga/oglašavanja i marketinga putem sadržaja? Kako kreirati sadržaj koji ima duži životni vek na internetu? Kako izdvojiti brend, proizvod, uslugu putem sadržaja u eri zasićenosti informacijama? Kako tehnikama pripovedanja (storytelling) kreirati sadržaj koji se rado deli i komentariše na mrežama i internetu? Kako se formatiraju sadržaji za različite digitalne platforme (YouTube, blog, VR/AR, društvene mreže)?
Copywriting
Studenti će se upoznati sa osnovnim tehnikama i procesima stvaranja tekstualnog i idejnog okvira sredstava tržišne komunikacije — od slogana, preko plakata i novinskih reklama, do televizijskih reklama.
D
Digitalni marketing u odnosima sa javnošću
Studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i principima komunikacije u digitalnom marketingu i osposobiti za samostalno uređivanje i donošenje odluka o aktivnostima na društvenim mrežama, za kompanije i organizacije kojima je to jedan od glavnih kanala komunikacije.
Display & Programski zakup medija
Oglašavanje na internetu često se menja i pod velikim je uticajem promena u načinu konzumacije medija. Ovaj kurs na završnoj godini studija ima za cilj razumevanje najnovijih strategija internet oglašavanja putem veb banera, odnosnih formata, kreativnih rešenja, najnovije tehnologije, ad-servera i modela zakupa medija, zajedno sa postavkom merljivih ciljeva.
Dizajn publikacija
Na ovom kursu studenti će imati prilike da se upoznaju sa principima i primerima rada na štampanim i digitalnim publikacijama. Kroz niz predavanja i vežbi studenti će se baviti kreiranjem i oblikovanjem različitih publikacija, od početne ideje do završne produkcije.
Dizajn video igara
Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima za kreiranje i dizajn računarskih, video i društvenih igara. Predstavljanje konstruktivnih tehnika za analizu igara i rečnika za razgovor o igrama. Kreiranje sopstvenih ili modifikacija postojećih igara korišćenjem predstavljenih metoda. Analiza igrivosti tokom kreiranja novih igara.
Društvene mreže i internet PR
Studenti će razumeti pojmove i principe funkcionisanja svih raspoloživih društvenih mreža na Internetu i znati kada koji treba primeniti. Razviće sposobnost odlučivanja i kritičke analize nastupa na mrežama određenih kompanija.
E
Ekranska kultura
Ekranska kultura je kurs na kojem se studenti i studentkinje upoznaju sa osnovnim promenama u radu društvenih mašina, gde se iz jedne kulture pisma prelazi u kulturu ekrana. Cilj kursa je da studenti istraže osnovne odlike nastajuće ekranske kulture, preko različitih subverzivnih, kritičkih i umetničkih strategija, kao mogućnost napuštanja ustaljenih klišea – pre svega, dogmatskih slika mišljenja.
Email marketing
Koji je najefikasniji i najisplativiji marketinški kanal koji je na raspolaganju današnjim digitalnim marketinškim stručnjacima? Kako naći balans između prekomernog slanja mejlova (spam) i ostvarenja prodajnih ciljeva? Kako izgraditi, čuvati i negovati bazu imejlova, koja poštuje privatnost primalaca i zakonsku regulativu?
F
Filozofija u kontekstu umetnosti
Na koji način su se filozofija i umetnost menjale tokom 20. i 21. veka? Šta su modernizam i postmodernizam u filozofiji i umetnosti? Koji su problemi savremenog doba u filozofiji i umetnostima?
G
Genetika
Predmet genetika upoznaje studente sa osnovnim pojmovima, pravilima i procesima nasleđivanja kroz konkretne kliničke primere.
Globalna istorija političkih sistema
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa globalnom istorijom osnovnih političkih sistema, ključnim teorijama i konceptima, istorijom razvoja teorije i načina na koje je stvarana kroz različite discipline.
Globalna politika kroz film, kulturu i umetnost
Na koji način film i umetnosti odražavaju i problematizuju ključna politička pitanja i zbivanja današnjice, te društvene, ekonomske i kulturne transformacije i sukobe?
Google oglašivačka akademija (Google Academy for Ads)
Kako funkcioniše oglašavanje na internetu? Šta su Adwords, a šta Display oglasi? Kako mogu da dođem do međunarodno priznatih diploma iz Guglove oglašivačke akademije?
H
HR konsalting i organizaciono savetovanje
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i razvojem ljudskih resursa, profesionalnim identitetom i etičkim preduslovima rada HR konsultanata, mogućim modalitetima primene HR konsaltinga.d designers.
I
Ideologija u svetu bez ideologija?
Šta je to ideologija? Zašto nikada nećemo živeti u svetu bez ideologija? Kako ideologija oblikuje naše svakodnevno mišljenje i najintimnija osećanja?
Interaktivne instalacije
Na ovom kursu studenti i studentkinje će se upoznati sa elementarnim saznanjima iz sfere instalacija i interaktivnih instalacija. Najviše će biti reči o studijama slučaja, kao i pojavi teorijskog okvira unutar digitalnih medija.
Interaktivni dizajn
Tokom kursa Interaktivni dizajn, studenti uče da oblikuju interaktivne sadržaje, kao što su Veb sajtovi, softverske aplikacije, generativne animacije, interaktivne instalacije i vizuelizacije podataka. Kurs počiva na ideji da su savremenim dizajnerima i umetnicima potrebne osnovne programerske veštine, kao i šire razumevanje računara kao najvažnije medijske mašine.
Interaktivni kompozit
Tema kursa je upoznavanje sa jednom od najuzbudljivijih tema koje se tiču vizuelnih efekata – preklapanje virtuelnog i realnog, odnosno uklapanje virtuelnih objekata u živi snimak. Kurs obuhvata osnove modelovanja, trekinga, teksturiranja i kompozitinga.
Introduction to Comparative Politics
Traditionally, political science has been divided into a number of subfields: Political Theory, International Relations, Public Policy, and Comparative Politics. This course will provide students with an introduction to comparative politics.
Iskustvene grupe
Posebnost studija psihologije na FMK čini pet uzastopnih kurseva Iskustvenih grupa čiji je cilj neposredno upoznavanje studenata sa principima grupne dinamike u grupnim procesima. Ovi kursevi se odvijaju kroz radionice u malim grupama i posvećeni su praktičnom ovladavanju interpersonalnim veštinama, veštinama komunikacije i ličnom rastu i razvoju studenata kroz interpersonalne odnose.
Istorija medija i propagande
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim procesima i poljima masovne kulture i osposobiti za samostalan analitički i kritički pristup masovnoj kulturi u svim njenim oblicima.
Istorija vizuelnih komunikacija
Istorija vizuelnih komunikacija studentkinje i studente upoznaje sa razvojem vizuelnih komunikacija od formiranja ljudskih zajednica do danas. Kroz kritičko promišljanje odnosa između istorije vizuelnih komunikacija i šireg političkog, društvenog i tehnološkog okruženja u pojedinim epohama, studenti uče da poimaju složeni sistemi vizuelnog jezika današnjice.
Istraživački projekat
Jedan od važnijih pristupa učenju koji Fakultet za medije i komunikacije primenjuje je mentorski, individualni rad sa studentom, u kome student dobija priliku da dublje istraži svoja interesovanja u okviru izabranog akademskog polja. Istraživački projekat rezervisan je upravo za takav, individualno prilagođeni tempo rada studenta i profesora, gde student bira profesora-mentora prema predmetu koji ga zanima.
K
Klinička procena dece i mladih
Cilj predmeta Klinička procena dece i mladih je da se studenti uvedu u teoriju i praksu psihodijagnotičke procene dece i mladih. Biće dat prikaz osnovnih mernih instrumenata koji se koriste u našoj zemlji za procenu kognitivnog, emocionalnog i socijalnog funkcionisanja, kao i za procenu pojedinih psihopatoloških entiteta.
Klinička procena ličnosti
Cilj predmeta je ovladavanje dimenzionalnom i dinamičkom procenom ličnosti i poremećaja. Na kursu se produbljuje upotreba naturalističkih metoda procene ličnosti i poremećaja, kroz upotrebu semistrukturisanih intervjua, korišćenje relacionih podataka i kolaborativan pristup u upotrebi testova. Proučava se autorefleksija o odnosu kao metod saznavanja o drugoj osobi.
Klinička psihologija
Na predmetu Klinička psihologija studenti ovladavaju osnovnim teorijskim i metodološkim okvirima za razumevanje primene psihologije u kliničkim uslovima. Posebna pažnja je posvećena komparativnoj analizi glavnih teorijskih modela u psihologiju i njihovoj primeni u razumevanju i objašnjavanju dinamike ličnosti i psihopatologije.
Konceptualna fotografija
Studenti i studentkinje će steći uvid u u pravce i koncepte, a pre svega motivacije i strategije koje zauzimaju fotografi koristeći svoj medijum za umetnički izraz.
Kontekstualne umetničke prakse
Zašto je kontekst bitan za savremenu umetnost? Kako je kontekst od skupa spoljašnjih okolnosti na kraju 20. veka postao sastavni deo produkcije i prezentacije umetničkog rada? Da li je na kraju 20. i početku 21. veka ono što definiše umetnički rad upravo kontekst?
Korporativni i sistemski koučing
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa koučingom kao disciplinom, odnosno metodom organizacionog savetovanja, kao i primenom korporativnog i organizacionog koučinga u individualnom i grupnom radu sa zaposlenima.
Kreativna direkcija
»Kreativni direktor? Tačka inspiracije, majstor mračnih veština umetnosti, egomanijak na speed-u ili samo neko ko izgara u potrebi da stvori nešto briljantno?« (Mark Anderson)
Kreativne strategije
U fokusu istraživanja je problematizovanje pojma kreativnog mišljenja, upoznavanje sa kreativnim rešenjima i subverzivnim praksama kroz primere koji su obeležili pomake u teoriji i praksi vizuelnih umetnosti 20. i početka 21. veka.
Kritički pojmovi 21. veka
Cilj kursa je da studente nauči kritičkom mišljenju, kao i da im ponudi pregled savremenih teorijskih orijentacija koje izražavaju analitički i kritički odnos prema nekim od ključnih problema 21. veka.
Kritičke studije politike
U okviru ovog kursa studenti i studentkinje samostalno kritički promišljaju o savremenim političkim temama koje smatraju značajnim za razumevanje sveta u kojem žive i na taj način sami kreiraju silabus predmeta.
Krizne komunikacije
Studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima iz domena kriznog komuniciranja, kroz teme iz savremene teorije kriznih komunikacija i pregled primera iz prakse.
L
Liderstvo i razvoj menadžmenta
Studenti će se upoznati sa različitim načinima vođenja (liderstva) i menadžmenta, sopstvenim snagama i slabostima, kao i najboljim poslovnim praksama u kontekstu liderstva. Naučiće da primene liderske veštine na praktičan način, ohrabreni da ospore vlastita uverenja i pretpostavke o tome šta je liderstvo.
M
Marketing i brend komunikacija
Kurs obuhvata definicije i elemente marketinga i brendinga, marketinške metode i procese, strategiju i pozicioniranje, oblike marketing komunikacije i kanale komunikacije, kao i samu prezentaciju brenda kroz formiranje poruke brenda i izradu reklamne kampanje.
Marketing na internet pretraživačima (SEO/SEM)
Šta znači SEM, SEO, PPC, SERP, QS, CPC? Zašto je potrebno da veb sajt bude prilagođen za internet pretraživače? Kako se ostvaruje vidljivost na Google-u po ključnim rečima bitnim za biznis? Kojim tehnikama se postiže povećanje posećenosti veb sajta i e-prodaje?
Medijacija u socijalnom radu
Studenti socijalnog rada će na ovom kursu unaprediti znanja o teoriji i praksi medijacije kroz definisanje oblasti i njene primene, ciljeve i dobiti od postupka, prednosti i rizike, kao i opšti zakonski okvir.
Mediji, hrana i kultura
Studenti će se upoznati sa kulturološko-ideološkom ulogom hrane u savremenom društvu i razumeti medijske logike i uloge novih medija u popularizaciji hrane kao sastavnog dela identita pojedinca/ke i društva.
Medijska pismenost
Kurs omogućava sticanje osnovnih znanja i veština potrebnih za razumevanje i tumačenje značenja poruka koje šaljemo i primamo posredstvom masovnih medija.
Medijsko pravo
Studenti će se upoznati sa osnovama medijskog prava, kao mlade pravne discipline koja ima za svrhu regulisanje rada medija.
Međunarodna diplomatija
Kurs se bavi pitanjima međunarodnih odnosa, koji su u procesu brzih, fundamentalnih i neminovnih promena pod uticajem globalizacije i digitalne revolucije.
Memorija, istorija i mediji
Šta i kako pamtimo kao pojedinci i kao društvo? Kakvu ulogu igraju mediji u očuvanju sećanja na neki istorijski događaj? Na koji način mediji konstruišu istorijsko pamćenje? Na ovom predmetu se istražuju kako polja kolektivnog, tako i polja individualnog pamćenja i sećanja.
Menadžment u medijima
Medijske industrije današnjice obuhvataju najrazličitije, najdinamičnije, i najmoćnije poslovne strukture, i organizacije, a prisutne su u skoro svakom aspektu ljudskog stvaralaštva i promišljanja. Koje su to sile i težnje koje oblikuju ove svestrane i moćne poslovne aktivnosti?
Mentalna higijena u radnim organizacijama
Na ovom kursu studenti će kroz teorijski i praktičan rad, analizu primera iz prakse i interaktivan rad u grupi steći uvid u mogućnosti uticaja na kreiranje zdrave radne sredine koja je usmerena na prevenciju, očuvanje, zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja, ne samo na nivou pojedinaca već i sistema, odnosno radne organizacije.
Mobilni marketing
Zašto je “mobile” najvažniji komunikacioni kanal dostupan marketarima danas? Koje marketing taktike je moguće koristiti u komunikaciji i aktivaciji mobilnih korisnika? Šta su strateške prednosti koje donose jedinstvene funkcionalnosti mobilnih uređaja i kako ih koristiti u marketingu?
Moda i moć
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i konceptima teorije mode razvijenim u studijama kulture koji objašnjavaju kako se moda širi, zato je moda moć, šta znače pojmovi moda i antimoda, kako moda komunicira, zašto je značajna u konstrukciji identiteta i šta znači hibridnost kao modni stil.
Moderne tehnologije donošenja odluka
Studenti će se na ovom kursu upoznati sa modernom teorijom i praktičnom primenom korporativnih i organizacionih tehnika donošenja odluka.
N
Neuropsihološka dijagnostika
Kurs podrazumeva sticanje osnovnih znanja o principima, ciljevima i zadacima neuropsihološke dijagnostike; upoznavanje sa mogućnostima i zahtevima interdisciplinarnog pristupa; upoznavanje sa poljima primene neuropsihološke dijagnostike kao i sa selekcijom instrumenata shodno zahtevima neuropsihološke dijagnostike; sticanje osnovnih znanja o integraciji podataka u neuropsihološkom izveštaju.
O
Opšta i psihopatologija kliničkih sindroma
Upoznavanje studenata sa osnovnim znanjima u vezi sa psihičkim funkcijama kao i postojećim paradigmama u cilju upoznavanja sa klasifikacijom mentalnih poremećaja. Studenti stiču znanja koja se odnose na etiologiju, dijagnostičke i terapijske modele psihičkih poremećaja kod odraslih, način kako se psihopatološki fenomeni mogu sprečiti, ublažiti i lečiti i kakav je stav društva prema psihički obolelim osobama.
Opšta psihologija
Teorijska psihološka disciplina koja proučava opšta pravila i zakonitosti psihičkog života i ponašanja. Osnovni metod je eksperiment, a spoznaje do kojih se dolazi su prilog svim drugim granama psihologije.
Organizacijska psihologija
Osposobljavanje studenata za razumevanje strukture i dinamike organizacije; profesionalnih uloga i funkcionisanje radnih grupa i timova, načina rukovođenja kao i primene metoda za unapređivanje rada i rešavanje problema u organizacijama.
Osnove dizajna igara
Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima koji se koriste u procesu kreiranja i dizajna računarskih, video i društvenih igara. Predstavljanje konstruktivnih tehnika za analizu igara i rečnika za razgovor o igrama. Kreiranje sopstvenih ili modifikacija postojećih igara korišćenjem predstavljenih metoda. Analiza igrivosti tokom kreiranja novih igara.
Osnove grafičkog dizajna
Kroz predavanja i praktični rad, studentkinje i studenti se upoznaju sa osnovnim elementima koji čine jezik vizuelnih poruka i osnovnim zakonitostima i pravilima njihove upotrebe u kreiranju vizuelnih sadržaja. Istovremeno, stiču znanja o različitim načinima vizuelnog predstavljanja u digitalnim medijima.
Osnove psihoterapije i savetovanja
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim principima psihoterapijskog rada, glavnim teorijskim modelima u pružanju psihološke pomoći, uticajem i značajem kulture u psihoterapiji i savetovanju, istraživanja u psihoterapiji i savetovanju (evaluacija tretmana i supervizija).
P
Peace & Conflict Studies: from the Balkans to the Middle East
Students will be introduced to various disciplinary approaches as implied in conflict analysis, in order to engage critically with the study of international conflicts. As such, the course will deal with the analysis of various mechanisms available to end violent conflicts and engage in post-conflict transformation processes.
Performans umetnost i digitalni performans
Kako se odigrala promena od performans umetnosti do digitalnog performansa? Šta je digitalni performans? Kako da razumemo odnos između živog tela izvođača i avatara?
Pisati za medije
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa osnovnim pravilima, principima i zakonitostima prakse pisanja u tradicionalnim i digitalnim medijima.
Planiranje i vođenje PR kampanja
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa procesom kreiranja PR kampanja za različite subjekte i u različitim okruženjima – od korporativnih kampanja, kampanja promocija brendova, CSR kampanja (korporativne društvene odgovornosti), kampanja za podršku humanitarnim projektima.
Područja socijalnog rada
Na ovom kursu studenti će steći osnovna znanja o pojmovnom određenju socijalnog rada u socijalnoj zaštiti, zdravstvu, obrazovanju i udruženja građana, kao pružaoci usluga socijalne zaštite.
Politička psihologija
Upoznavanjem sa osnovnim psihološkim činiocima politički relevantnih uverenja i ponašanja, studenti će razviti sposobnosti za primenu ovih znanja u razumevanju istorijskih i aktuelnih društveno-političkih dešavanja u regionu i svetu, kao i kritički stav i psihološku osetljivost u sagledavanju društveno-političkih dešavanja.
Popularna kultura
Studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i konceptima kulture i popularne kulture. Praktični deo kursa obuhvata analizu muzičkih i sportskih događaja u popularnoj kulturi, pitanje roda i popularne kulture, kao i televizije i novih medija.
Poremećaj ličnosti
Kurs se bavi temama savremene konceptualizacije poremećaja ličnosti i komparativne analize različitih teorijskih modela kada je u pitanju nastanak i razvoj ovih poremećaja. Razmatraju se koncepti identiteta, integriteta i selfa u svetlu savremenih uslova života i uticaj promene adaptivnih zadataka na definisanje normalnog i poremećenog.
Poslovne komunikacije
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa kanalima, tehnikama i metodama komunikacije u savremenom poslovnom okruženju.
Pravo na grad: kapitalizam i urbanističke politike
Šta je to pravo na grad i zašto nam je to pravo uskraćeno? Kako kapitalizam oblikuje gradove u kojima živimo i utiče na našu svakodnevnicu? Kakva veza postoji između urbanizma i kriza kapitalizma?
Procena životnih okolnosti korisnika socijalnog rada
Cilj kursa je razumevanje savremenih određenja, pristupa i modela, kao i faza i ključnih aktivnosti u postupku procene u socijalnom radu, sa fokusom na specifičnostima procene u zavisnosti od ciljne grupe korisnika i problema sa kojima se suočavaju.
Produkcija filma i TV serije
Studenti i studentkinje će se na kursu upoznati sa svim fazama filmske produkcije TV serije i dugometražnog igranog filma počev od razvoja projekta, promocije i prezentacije projekta u fazi razvoja, preko faze finansiranja i konkurisanja na domaće i međunarodne fondove, sklapanje međunarodnih koprodukcija, upoznavanje sa osnovnim pravnim formama u produkciji, zatim procesa realizacije snimanja i postprodukcije filma, do eksploatacije odnosno plasmana filma na festivale, promociju i distribuciju, prodaju i koprodukciju sa televizijama.
Programiranje za neprogramere
Informacione tehnologije nisu samo alat, nego i jezik i medij – moderno sredstvo izražavanja, komunikacije i manipulacije. Kurs Programiranje za neprogramere namenjen je umetnicima, dizajnerima, rediteljima, istraživačima u humanističkim naukama koji nastoje da ovladaju ovim jezikom. Kurs omogućuje sticanje praktičnih veština u oblasti oblikovanja softvera, kao i opšte razumevanje algoritamskih procesa i konteksta u kojem se razvijaju savremene tehnologije.
Psihodijagnostika
Cilj ovog kursa je da studente obuči metodama kliničkog pristupa i osnovnim tehnikama kliničke procene ličnosti u okviru kliničke studije slučaja. Na kursu se definišu karakteristike, mogućnosti i ograničenja pojedinih psihodijagnostičkih instrumenata u okviru baterije testova: testova inteligencije, upitnika i projektivnih testova.
Psihologija advertajzinga
Kurs se bavi psihologijom potrošača i razumevanjem psiholoških procesa uključenih u obradu reklamnih poruka (u zavisnosti od kanala komunikacije) – pažnja, opažanje, kognitivna obrada/odlučivanje, formiranje i promena stavova.
Psihologija komunikacije
Cilj kursa je ovladavanje terminologijom i bazičnim psihološkim znanjem kao preduslovom za dalje razumevanje uloge psihologije u praksi marketinga, komunikacija, odnosa sa javnošću, a pre svega polja istraživanja tržišta i javnog mnenja.
Psihologija ličnosti
Psihologija ličnosti je oblast psihologije koja proučava ličnost u celini; strukturu ličnosti, razvoj ličnosti i dinamiku ličnosti. Nudi odgovore na pitanja, kakve smo osobe, po čemu se razlikujemo od drugih i šta nam daje doslednost u ponašanju.
Psihologija obrazovanja
Studenti se upoznaju sa osnovnim pojmovima, teorijskim konceptima i metodama u oblasti psihologije obrazovanja, razumevanjem prirode učenja i posebno formalno-školskog učenja; prirodom najvažnijih nastavničkih kompetencija i razumevanjem škole kao institucije; razumevanjem individualnih razlika u procesu učenja kod dece i formiranjem pozitivnog stava prema mogućnostima svakog deteta da uči; sticanjem kompetencija potrebnih za prepoznavanje i kreiranje podsticajnog okruženja za učenje.
Psihološko procenjivanje u upravljanju ljudskim resursima
U okviru ovog kursa sagledaćemo teorijske, istraživačke i praktične aspekte procenjivanja ljudskih resursa, kao i razvijanje veštine analize posla.
Psihoterapijski pristup kliničkim sindromima
Sticanje znanja iz različitih oblasti psihoterapijske teorije i prakse vezano za psihoterapijski pristup osobama sa različitim mentalnim poremećajima (nepsihotični poremećaji, psihotični poremećaji, bolesti zavisnosti, poremećaji ličnosti), kao i razumevanje disfunkcionalnih obrazaca ponašanja klijenata/pacijenata i dinamike porodičnih odnosa i kriza iz sistemske perspektive.
R
Razvojna psihologija
Kurs iz razvojne psihologije upoznaje studente sa osnovnim problemima i pristupima u proučavanju psihičkog razvoja, ovladavanjem osnovnim pojmovima, metodološkim i teorijskim okvirima za razumevanje razvojnih promena.
S
Savremena država i socijalna politika
Studenti će na ovom kursu ovladati osnovnim teorijskim postavkama i empirijskim znanjima o savremenoj državi (o njenom ustrojstvu, organizovanju i upravljanju), kao i mestu i formulisanju socijalne politike u funkcionisanju države.
Savremeni grad: politike, društvo, umetnost
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa relevantnim urbanim teorijama, kao i sociološkim i politikološkim pristupima istraživanju savremenog grada. Bavićemo se pitanjima urbanog građanstva, globalnog grada, odnosa javnog i privatnog prostora grada, politikama džentrifikacije i urbane regeneracije, razumevanjem odnosa urbanog prostora, političkih odnosa i uloge umetnosti, kao i urbanim društvenim pokretima.
Scenario
Kurs obezbeđuje studentima osnove razumevanja dramske konstrukcije, narativnih struktura i funkcija. Razumevanje pojma narativa i narativnih struktura polazi od pretpostavke da je narativ “osnovni način na koji ljudska vrsta organizuje svoje shvatanje vremena” do ispitivanja formi narativnih konstrukcija u književnosti, drami, a posebno na filmu.
Sistemi socijalne zaštite
Proučavaćemo socijalnu zaštitu istorijski i aktuelno, karakteristike sistema socijalne zaštite uopšte, a posebno u Srbiji, povezanost socijalne zaštite sa drugim sistemima i područjima socijalne politike, kao i značaj ovog sistema za obezbeđivanje minimuma socijalne sigurnosti svih građana.
Sistemski pristup partnerskim krizama
Cilj predmeta je upoznavanje master studenata sa sistemskim konceptima i načinom kojim se primenjuju u psihoterapijskoj praksi. Studenti će se upoznati sa sistemsko-razvojnim sagledavanjem partnerskog odnosa, normativnim, a posebno paranormativnim krizama partnerskog odnosa.
Složeni sistemi u filmu, televiziji i novim medijima
Kurs upoznaje studente sa kompleksnošću i problemima savremene, tehnološki determinisane medijske i umetničke produkcije (od tradicionalnih do novih medija), koja se, u svojoj heterogenosti, ne može više jednostavno prepoznati i tražiti u tradicionalnim estetičkim pristupima.
Supervizija u socijalnom radu
Supervizija socijalnog rada obuhvata znanja i veštine koje se odnose na određenje pojma supervizije i njenih specifičnosti u oblasti socijalnog rada.
Socijalna psihologija
Socijalna psihologija posmatra i izučava ličnost u njegovom prirodnom okruženju, u socijalnom i kulturnom kontekstu, gde pripada manjim i većim grupama, povezana je sa drugim ljudima i organizacijama, sa kojima neprekidno komunicira. Pojedinac oblikuje društvo, ali je i socijalni kontekst deo njega, on čini suštinu njegovih vrednosti i obrazaca ponašanja.
Socijalni problemi i socijalni rad
Studenti će ovladati teorijskim i empirijskim znanjima o socijalnim problemima, njihovoj prirodi, uzrocima i posledicama, vidovima i sadržajima društvene reakcije i socijalnog rada, kao dela odnosa društva prema socijalnim problemima.
Start-up i preduzetništvo
Zašto 8 od 10 novih biznisa bude neuspešno? Da li je inovativno preduzetništvo jedini odgovor na veliku nezaposlenost mladih u Srbiji? Kako se osnažiti za sopstveni poslovni poduhvat, priču, ideju, na šta start-up treba da obrati pažnju? Kako funkcioniše kreativni/tehnološki hub?
T
Tehnike i logika medijskog izveštavanja
Na ovom kursu studenti ovladavaju tehnikama medijskog izveštavanja kroz pripremu, rad na terenu, istraživanje, prikupljanje građe, obradu i korišćenje prikupljenog materijala.
Teorija eksperimentalne književnosti
Na ovom kursu studenti će se upoznati sa konceptima eksperimentalne književnosti, odnosno sa tipovima eksperimentalnog i hibridnog spisalačkog žanra od perioda moderne do danas.
Teorija eksperimentalne muzike, teatra i performansa
Na koji način su se muzika, teatar i performans razvijali kroz istoriju, a na koji način su zastupljeni u savremenom umetničkom i svakodnevnom životu? Šta je potrebno da bi jedno delo ostvarilo status eksperimentalnog?
Teorija ideologije
Na kursu proučavamo različite teorije ideologije, od antropoloških i socioloških, do marksističkih. Pored „zvaničnih“ političkih ideologija, studenti se upoznaju sa uticajem ideologija u konstituisanju svakodnevnih mišljenja i postupaka.
Teorija simboličkih formacija: ideologija, kultura i umetnost
Simboličke formacije su okviri u kojima se izvršavaju različite delatnosti (prakse) u datom istorijskom momentu. One nude smisao kojim se rukovode individualni i kolektivni akteri epoha, klasa, grupa i sl. Predmet nudi alternativan pogled na istoriju evropskih simboličkih formacija.
Teorija vizuelnih umetnosti
Kurs daje osnovu za razumevanje i izučavanje modernih, postmodernih i savremenih praksi vizuelnih umetnosti u interdisciplinarnom i transdisciplinarnom smislu.
Transdisciplinarna humanistika i teorija umetnosti
Pitanje transdisciplinarne humanistike žarište je trenutno najaktuelnije rasprave u oblasti studija humanistike – naime, šta se dešava sa humanistikom i humanističkim naukama u savremenom dobu medija, tehnologije i tržišnih ekonomija?
Transdisciplinarni žanrovi u umetnostima i medijima
Šta je transdisciplinarnost? Zašto transdisciplinarnost u umetnostima i medijima danas? Na koji se način brišu granice između umetnosti, teorije, medija?
Transmedia Storytelling
Dobro ispričana i plasirana priča od davnina je jedan od najuspešnijih vidova komunikacije. Ni u savremenom svetu globalnih medija i virtuelne groznice nije moguće odoleti zavodljivim čarima pripovedanja koje je, zapravo, oduvek bilo tu, u srži kulturne proizvodnje, a na početku 21. veka doživljava trenutak nove ekspanzije.
TV serije i film: kreativni proces
Osnovna faza razvoja za dugometražni igrani film spreman za dalju razradu i finansiranje / koncept (Biblija) za originalnu dramsku televizijsku seriju.
U
Umetnost novih medija: pojam i tipologije
Šta je novo u novim medijima? Zašto danas govorimo o postmedijskom i metamedijskom? Na koji način savremena umetnost koristi nove medije?
Upravljanje odnosima s potrošačima i marketing s bazama podataka (CRM)
Tokom kursa studenti stiču konceptualno i praktično razumevanje kritične i revolucionarne uloge koju podaci (data) imaju u modernom marketingu. Ovo je jedini akademski kurs na tu temu kod nas.
Upravljanje organizacijom
Studenti će se upoznati sa značajem efikasnog upravljanja u savremenim uslovima poslovanja i teorijom i praksom njegovih osnovnih dimenzija: upravljanja ljudima u organizaciji, upravljanja organizacionim praksama i upravljanja organizacionim strukturama i procesima.
Uvod u međunarodne odnose
Uvod u izučavanje najvažnijih pitanja i trendova u savremenim međunarodnim odnosima, kroz koji će se studenti upoznati sa ključnim konceptima i teorijama nauke o međunarodnim odnosima, kao i sa faktorima, subjektima i novim akterima.
Uvod u političke nauke
Da bismo razumeli savremena politička dešavanja, ratove u svetu, terorizam, religijske i etničke sukobe, globalizaciju, kao i moderno društvo, potrebno je da izučimo neke od elementarnih političkih kategorija: političke partije i izbore, nastanak i razvoj države, političko nasilje, političku kulturu i stil lidera, ideologije, demokratiju i slobodu, revolucije i državne udare, itd.
Uvod u teoriju medija i komunikacija
Ideja kursa je da upozna studente sa teorijama medija i komunikacija primenljivim na odabrane profesionalne orijentacije.
V
Veb analitika i merenje učinka digitalnih kampanja
Kada umete da merite efekat marketinških aktivnosti i razumete elemente merenja učinka digitalnih kampanja, postaćete osoba koju ljudi u biznisu slušaju.
Vizuelizacija podataka
Šta su podaci a šta informacije? Kako se baze podataka, teorije i istraživanja predstavljaju vizuelno? Koji je odnos između strukture u podacima i vizuelne kompozicije? Šta je nauka o podacima (Data Science) a šta umetnost zasnovana na podacima (Data Art)?
Z
Zločin, rod i mediji
Odakle fascinacija nasiljem i zločinom u medijima i kakve veze rodnost ima sa tim? Kakvu ulogu mediji imaju u razumevanju zločina? Tragaćemo za primerima na televiziji, filmu i popularnim TV serijama, u video spotovima, reklamama i kampanjama i preispitati nasilje motivisano rodnim pozicijama i odrednicama.