Moda i moć

By 14.12.2017Kursevi

Moda i moć

Studenti će se upoznati sa osnovnim pojmovima i konceptima teorije mode razvijenim u studijama kulture koji objašnjavaju kako se moda širi, zato je moda moć, šta znače pojmovi moda i antimoda, kako moda komunicira, zašto je značajna u konstrukciji identiteta i šta znači hibridnost kao modni stil.

Pokazaćemo na koji se način moda istorijski demokratizovala i šta znači pojam industrija luksuza. Na kursu ćemo se baviti i odnosom verbalnog i vizuelnog u modnim časopisima, zatim modnim revijama, kreatorima Koko Šanel, Kristijanom Diorom, Iv Sen Loranom, Žanom Polom Gotjeom, Tomom Fordom, kao i odnosom mode i muzike na primeru Madone i Lejdi Gage. Na kraju kursa upoznaćemo se sa kritikom kapitalizma u teoriji mode, kao i sa modom u Beogradu početkom 20. veka.

Teme

Moda, moć, komunikacija, mediji, vizuelno i verbalno, modni kreatori, modna revija kao spektakl, demokratizacija mode, antimoda, muzika, proizvodnja luksuza, selebriti kultura, kritika kapitalizma

Predavač

Dubravka Đurić
dubravka.djuric@fmk.edu.rs

Program

OS: Novinarstvo i studije medija
Departman za medije i komunikacije