Studenti digitalnih umetnosti snimaju završne filmove uz podršku FCS

By 25.06.2020Vesti

Studenti digitalnih umetnosti snimaju završne filmove uz podršku FCS

Studenti Departmana za digitalne umetnosti FMK Dora Jung, Danilo Bjelica, Tamara Tasić, Aleksandra Pešić i Aljoša Nikolić dobili su podršku Filmskog centra Srbije za realizaciju diplomskih projekata.

Konkurs FCS FMK 2020

Na Konkursu za sufinansiranje proizvodnje studentskih završnih filmova za 2020. godinu, u obrazloženju Filmskog centra Srbije za izbor filmova studenata Departmana za digitalne umetnosti FMK se navodi:

PRESUDA
Režija: Dora Jung
Scenario: Danilo Bjelica

Film “Presuda” rediteljke Dore Jung i scenariste Danila Bjelice, bavi se jednim od gorućih problema našeg društva, o kome se nedovoljno govori – sistematskom i dugogodišnjem nasilju u porodici koje je okidač za mnoga ubistva žena. Mladi advokat David, dobija svoj prvi slučaj – žene koja je optužena za svirepo ubistvo muža, a za koju se kasnije ispostavlja da je žrtva nasilja. Kroz svedene dijaloge i zanimljivu dinamiku odnosa između advokata i optužene, film otrkiva i jedan dublji problem – korumpirano pravosuđe i protekciju za nasilnike, koje demotivišu žrtve nasilja da se brane. Veoma koncizno i jasno napisani, scenario i rediteljski koncept su odmah pridobili Komisiju svojom jednostavnošću i čistotom stila. Uz preporuke Komisije za minimalne dorade na pojedinostima u scenariju, ova značajna priča svakako zaslužuje da bude podržana. Iako autorka nije imala ranija igrana ostvarenja, svojim izuzetnim dokumentarnim filmom “Više od klasike” ulila je poverenje da će ovaj film biti kvalitetno realizovan.

SREĆAN NAM ROĐENDAN
Režija: Tamara Tasić

Priča filma “Srećan nam rođendan” u režiji Tamare Tasić, prati glavnu junakinju od trenutka kada saznaje da njena najbolja drugarica ima dečka i kada joj saopšti da neće više moći da provodi vreme sa njom. Tražeći zamenu za najbolju prijateljicu, ona zapravo traži samu sebe. Ovaj film o odrastanju je nekonvencionalan, osvežavajući i dobro osmišljen. Mlada autorka, čiji se prethodni rad potpuno uklapa u ono što je Komisija pročitala u priloženoj dokumentaciji vezano za ovaj film, je dobro osmišljenu ličnu priču nadogradila dobrom pripremom za realizaciju projekta, vodeći računa o svim detaljima. Komisija je odlučila da podrži ovaj projekat verujući da se radi o mladoj autorki specifičnog senzibiliteta i izraza koja zaslužuje da nastavi svoj autorski razvoj.

MARINA
Režija: Aljoša Nikolić

Reditelj i scenarista Aljoša Nikolić nam predstavlja Marinu, mladu devojku iz provincije, koja dolazi u Beograd sa željom da sve ruralno i primitivno ostavi iza sebe. Uključujući i oca koji ju je seksualno zlostavljao. Ni manje ni više, iz svoje prve romanse sa Beogradom, ona ulazi direktno u kadar strastvenog reditelja Rome koji je u potrazi za glavnom glumicom za rimejk svog nekada veoma uspešnog filma Štene. Roma kamerom prati Marinu 24/7 i u potpunosti je lišava privatnosti i života izvan filma. Granica između fikcije i stvarnosti se postepeno briše u njenoj glavi i ona se sve više poistovećuje sa svojom ulogom. Marinin lik se predaje promiskuitetu, drogama, film postaje njena realnost i obrnuto što rezultira pravim ubistvom u sceni klimaksa. Komisija je scenario “Marina” videla kao osvežavajuću, originalnu priču sa neočekivanim obrtima i za najiskusnijeg gledaoca, a koja je jednako zabavna koliko i otrežnjujuća jer ukazuje na mnoštvo skrivenih objektiva kojima smo svakodnevno okruženi. Narativna struktura scenarija je neobična, likovi i dijalozi su uverljivo napisani. Mladi Nikolić je u usmenom razgovoru uverljivo objasnio svoj rediteljski koncept što je još više ubedilo Komisiju da je njegov projekat vrlo izvodljiv, a scenario i rediteljski koncept odlično prilagođeni planiranom budžetu.

KOLEKCIONAR USPOMENA
Režija: Aleksandra Pešić

“Kolekcionar uspomena” je lična priča o potrazi za porodičnim identitetom i dokumentarni filmesej. Rediteljka i direktorka fotografije, Aleksandra Pešić, koja je i narator u filmu, pronalazi zaboravljene osmomilimetarske filmske trake svog pokojnog dede, i otvara kutiju novih likova i novih pitanja u sopstvenom životu. Istima prilazi u potrazi za porodičnom istorijom, koja je ostala neispričana u senci minulih događaja u bivšoj Jugoslaviji. Iako u pisanom projektu ima nedostataka, Komisija je prepoznala potencijal ovog projekta, i nakon razgovora, odlučila da podrži mladu autorku u njenom rediteljskom prvencu. Ovom odlukom, Komisija pre svega želi da podstakne autorku da dalje razvija projekat i širi svoja znanja u oblasti dokumentarnog filma, i veruje da uz dalje unapređenje scenarija po preporuci Komisije, ovo može postati nostalgičan i važan film o potrazi za sopstvenim identitetom.