Online razgovori: Kreiranje kvalitetnih TV serija

Online razgovori: Kreiranje kvalitetnih TV serija

Razgovori sa višestruko nagrađivanim stvaraocima popularnih TV serija održaće se od 12. novembra do 23. decembra na Fakultetu za medije i komunikacije, u okviru novog master programa TV serije: kreativni proces.

Online razgovori: Kreiranje kvalitetnih TV serija

Fakultet za medije i komunikacije i MEDIA desk Srbije organizuju program posvećen razvoju i proizvodnji jednog od najpopularnijih medijskih formata današnjice – televizijskih serija.

Porastom broja VOD platformi (Video on Demand), serije su odavno prestale da budu isključivo namenjene televizijskoj publici, konačno su se izborile za status umetnički relevantnog sadržaja i postale dominantni dramski format za 21. vek. Forme, pravila i žanrovi se stalno menjaju, čineći serije najuzbudljivim poljem za rad u oblasti audiovizuelnih umetnosti.

Kroz seriju online razgovora sa renomiranim producentima, rediteljima i scenaristima koji su sarađivali sa najvećim svetskim produkcijama poput BBC, HBO, Netflix, Universal, polaznici će imati priliku da se bolje upoznaju sa različitim etapama u procesu nastanka televizijskih serija. Program je namenjen filmskim i TV profesionalcima i studentima koji su zainteresovani da zarone dublje i otkriju ključne korake za razvoj uspešnih TV serija. Moderator razgovora je Vuk Ršumović, scenarista, reditelj i vanredni profesor na Fakultetu za medije i komunikacije.

Program je deo master programa TV serije – kreativni proces i sastoji se od pet sesija koje se održavaju putem Zoom aplikacije. Učešće na razgovorima je besplatno, a svi zainteresovani mogu da se prijave popunjavanjem online formulara. Najkasniji rok za prijavljivanje je jedan dan pre datuma predavanja. Razgovori se održavaju na engleskom jeziku, bez prevoda.

Kreiranje kvalitetnih TV serija
Kreiranje kvalitetnih TV serija
PROGRAM:

12. novembar, 17h
AUTOR ILI TIM: KAKO SE IZBORITI SA RAZVOJEM DRAMSKE SERIJE (AUTEUR VS TEAM: HOW TO TACKLE THE DEVELOPMENT OF A DRAMA SERIES)
Gabor Krigler (Mađarska)
U aktuelnoj evropskoj TV produkciji postoji sve izraženija potreba da se veći broj pisaca od samog početka uključi u rad na kreaciji TV serije. U Americi, taj sistem rada poznat je kao writer’s room. Koje su prednosti i mane takvog pristupa? Kako funkcioniše writer’s room i kako ga je moguće prilagoditi našim potrebama kako bismo iskoristili pun kreativni potencijal naše ideje? Gabor Krigler, dugogodišnji kreativni direktor HBO Europe, veliki je pobornik kolaborativnog rada, koji je sa velikim uspehom primenio vodeći tim pisaca u radu na seriji Lagodan život (HBO).

19. novembar, 18h
KAKO NAPISATI PILOT EPIZODU TV SERIJE (HOW TO WRITE THE PILOT THAT SELLS)
Maggie Murphy (SAD)
Pisanje pilot epizode predstavlja poseban izazov za pisca kreatora. Potrebno je da ispuni niz kompleksnih zahteva, a da pritom priča bude uzbudljiva, zabavna i emotivna. Odluka o tome hoće li serija biti realizovana ili ne, najčešće se donosi na osnovu kvaliteta pilot epizode. Predavanje daje odgovore na sva najvažnija pitanja sa kojima se susreću autor i kreativni tim prilikom rada na postavci nove TV serije.

26. novembar, 17h
TV SERIJE BEZ ISTEKA ROKA (TV-SHOWS WITH NO EXPIRATION DATE)
Tatjana Samopjan (Švedska)
Koji su dometi vrhunske televizijske serije i šta je to što razdvaja serije za sva vremena od onih koje zaboravimo već nakon prvog gledanja? Koje su specifičnosti televizijske serije u odnosu na film i koji su neophodni elementi uspešne i dugovečne televizijske serije? Uzbudljivo, inspirativno predavanje koje će vas motivisati da povećate svoje ambicije i bez straha se upustite u kreativni rad na televizijskoj seriji.

3. decembar, 17h
STRUKTURA JEDNE TV EPIZODE – STUDIJA SLUČAJA: SERIJA DOKTOR HAUS (STRUCTURING AN EPISODE OF CONTINUING DRAMA – CASE STUDY: HOUSE, MD)
Peter Blake (SAD)
Koristeći kao primer jednu od najboljih epizoda serije House M.D., TIRANIN (Tyrant, S06E05), saznaćemo više o klasičnoj strukturi TV drame i kako se ona menja. Kako izgleda kreativni proces pisca i kroz koje sve faze prolazi kako bi došao do gotovog scenarija. Piter Blejk je američki scenarista i showrunner koji je, pored serije House, M.D., radio i na serijama: Elementary, Gotham, Billions, Zerozerozero.

23. decembar, 17h
KAKO KREIRATI NAJGLEDANIJI TV PROGRAM – REDITELJSKI PRISTUP (CREATING PRIMETIME TV – DIRECTOR’S APPROACH)
Julian Farino (Velika Britanija)
Predavanje koje detaljno pokriva najvažnije aspekte rediteljskog rada na televizijskim serijama i daje bliži uvid u principe i metode rada velikih kompanija kao što su HBO, NETFLIX, BBC. Teme o kojima će biti reči su: uloga reditelja unutar kreativnog tima, rediteljska priprema, umetnost pisanja pilot epizode, pitching, rad na postavci nove serije, rad s glumcima, nove mogućnosti sa ekspanzijom velikih streaming platformi… Pored toga, govoriće se o seriji GIRI/HAJI i iskustvu rada na velikoj internacionalnoj ko-produkciji (NETFLIX/BBC), sa posebnim osvrtom na kreativne i produkcione izazove s kojima se suočava reditelj.

 

BIOGRAFIJE PREDAVAČA:

Gabor Krigler je započeo svoju karijeru 1999. godine, kada se pridružio osoblju za pisanje sapunice u Grundy UFA. U naredne četiri godine, napredovao je do pozicije supervizora scenarija. Objavio je knjigu o pisanju za TV, a zatim je pozvan da predaje scenario na Univerzitetu za pozorišnu i filmsku umetnost u Budimpešti. Godine 2006. osniva svoju konsultantsku firmu za scenarije, a od 2010. godine počinje da radi kao izvršni direktor za razvoj scenarija u odeljenju lokalne originalne produkcije kancelarije HBO Europe u Budimpešti. Kasnije je unapređen u kreativnog direktora, odgovornog za sve kreativne aspekte razvoja i produkcije. U ovoj ulozi, pomagao je i u pokretanju originalne produkcije za HBO Europe u Adria regiji. Nakon što je napustio HBO krajem 2018. godine, Gabor je osnovao sopstvenu kompaniju Joyrider, specijalizovanu za stvaranje i razvoj vrhunskih serijskih scenarija za međunarodno tržište. Gabor je takođe šef studija u programu Midpoint TV Launch, programu za razvoj dramskih serija koji vode prestižni FAMU u Pragu i Midpoint Institute, a povremeno je i mentor u drugim radionicama i školama za TV drame, poput Serial Eyes, Torino Series Lab i Cinelink Drama.

Maggie Murphy ima više od 25 godina iskustva u razvoju i produkciji televizije, nedavno kao izvršna producentkinja u Houdini & Doyle. Bila je izvršna direktorka za razvoj za Dejvida Kelija (David Kelley), viša potpredsedniica za dramski razvoj za UPN / CW, viši potpredsednica za Regency TV, a trenutno je konsultantkinja – producentkinja u kompaniji Universal sa Vin Dizelovom televizijom One Race. Razvijala je sa vrhunskim talentima – Darren Star (Sex and the City), Howard Gordon (Homeland), Diablo Cody (JUNO) i Ron Moore (Outlander), i pomogla je razvoju Ally McBeal, The Practice, Veronica Mars, Malcolm in the Middle, X-Files i Chicago Hope. Predavala je na UCLA i univerzitetima širom sveta, a trenutno je vanredna profesorka i rukovodilac programa kreativnog stvaralaštva na Univerzitetu Loyola Marymount u Los Anđelesu.

Tatjana Samopjan je kreativna savetnica, govornica i trener specijalizovana za razvoj TV serija, filmova i dokumentarnih filmova. Tatjana je sarađivala sa ACE Producers, EAVE, European TV Drama Series Lab, Flanders Audiovisualnim Fondom, Filmskim festivalom u Geteborgu, Helsinki Script, Holandskom filmskom akademijom, Međunarodnom filmskom školom u Kelnu, Univerzitetom za televiziju i film u Minhenu, Seriencamp i mnogim drugima. Prethodno iskustvo uključuje uloge koordinatorke razvoja u produkcijskoj kući Palladium Fiction sa sedištem u Stokholmu i supervizorke scenarija u SVT Drama na Švedskoj televiziji. Kao članica nekoliko evropskih savetodavnih odbora uključena je u finansiranje novih projekata. Tatjanina predavanja i obraćanja dobro su primljena širom Evrope. Poslednjih godina njena istraživanja kontemplativnih tradicija informisala su i produbila njen način rada sapripovedačima.

Peter Blake je bio advokat i savetnik za menadžment pre nego što je počeo da piše za televiziju. Pisao je za Doktor Haus osam sezona, za The Practice, Elementary, Gotham, Billions i mnoge druge serije. Kreirao je i radio kao showrunner za El Candidato, dvojezičnu produkciju snimljenu u Meksiko Sitiju,  premijerno prikazanu na Amazonu u julu 2020. Piter je dobio tri Emmy nominacije kao producent serije Doktor Haus. Njegove TV drame osvojile su PEN / USA literarnu nagradu, kao i nagradu Edgar, a nominovane su za nagrade VGA i Humanitas. Govori više jezika i dosta je putovao. Bio je deo writer’s room-a u Rimu za seriju Zerozerozero u produkciji Cattleya/StudioCanal, pregovarao sa emiterima u Švajcarskoj i predavao pisanje na Haitiju. Nedavno je radio kao konsultant na čileanskoj pilot seriji za Fremantle i meksičkoj pilot seriji za Apple. Piter je iz Njujorka i diplomirao je na Univerzitetu Harvard. Živi u Los Anđelesu.

Julian Farino je iz Londona i već 30 godina radi kao reditelj na filmu i televiziji, kako u Velikoj Britaniji, tako i u Americi. Snimao je kreativne dokumentarce za televiziju Granada pre nego što je počeo da radi kao slobodni reditelj. Njegova adaptacija romana Our Mutual Friend Čarlsa Dikensa za BBC iz 1998. osvojila je 4 BAFTA nagrade, uključujući i najbolju dramu. Tokom godina snimio je pojedinačne filmove za BBC (Flesh and Blood, dobitnik nagrade Prix Europa, Marvellous, dobitnik BAFTA nagrade za najbolju režiju i najbolju dramu i nedavno Child in Time, kao i serije poput Bob & Rose koja je osvojila nagradu za najbolju seriju od strane British Comedy Awards. Intezivno je radio i u Americi, kao reditelj i izvršni producent, uglavnom za HBO na serijama poput Entourage, Rome, Big Love, Newsroom, How To Make It In America i Ballers. Nekoliko puta je nominovan za Emmy i DGA. Nedavno je bio glavni reditelj i izvršni producent dramske serije Giri/Haji (BBC/Netflix).