Uroš Krčadinac: Optimizovana poezija

By 04.12.2018Vesti

Uroš Krčadinac: Optimizovana poezija

Koliko vredi domaća poezija na AdWords Keyword Planneru? Šta AdWords misli da mi reklamiramo rečima od kojih je napisana “Sumatra”, “Plavi čuperak” ili “Barbarogenije”? Kako piše bot koji je pročitao – odjednom – sabranog Bajagu, Crnjanskog i Ustav Republike Srbije?

Uroš Krčadinac Optimizovana poezija

Tema večeri u Galeriji Polet (Cetinjska 15), u sredu 5. decembra u 19 časova biće pretvaranje jezika u digitalni podatak i digitalnu robu. Ukoliko je bilo koji tekst na internetu – hteo ne hteo, samom logikom interneta kao digitalnog tržišta – reklama za samog sebe, to znači i da je poezija u očima Gugla neka vrsta reklame.

Dr Uroš Krčadinac predstaviće rezultate sa radionice Optimizovana poezija i govoriti o tome kako to pišu botovi uz korišćenje algoritama. Biće reči i o tome kako reči i pesme danas na internetu imaju svoju cenu, kako ih možemo “poskupeti” u digitalnom svetu, ali i o tome šta donosi susret veštačke inteligencije i humanog.

Uroš Krčadinac

Kakvi su izazovi i kako izgledaju procesi stvaranja kada se udruže nauka i umetnost, i kako se oni ukrštaju kroz “mejkers” kulturu? Koji su dalji pravci ovog hibridnog poduhvata i ko sve u njemu može da učestvuje? Događaj organizuje Centar za promociju nauke u okviru skupa art+science:makers, koji se održava od 13. novembra do 8. decembra u Beogradu.