Nekreativno pisanje: književnost u doba veštačke inteligencije

By 20.09.2019Vesti

Nekreativno pisanje: književnost u doba veštačke inteligencije

U epohi interneta tekst je digitalni podatak, ali i roba. Novi tekstualni režim izaziva nove književne prakse. Šta je nekad bila „dada“, danas je „data-dada“. Radionica „nekreativnog pisanja“ doc. dr Uroša Krčadinca održaće se u nedelju, 22. septembra u Muzeju nauke i tehnike (Skenderbegova 51).

Uroš Krčadinac Nekreativno pisanje radionica

Radionica je osmišljena kao eksperimentalni prostor za kompjutacionu književnost. Polaznici će naučiti kako da koriste tehnike računarske i korporativne analize teksta, ono što informatičari zovu text mining, ali ne u svrhe digitalnog marketinga ili komercijalne lingvističke analize, već subverzivno – kao autorski postupak i književno-umetničku igru. Može li, primera radi, Google Ads Keyword Planner da proizvede poeziju? Može li rekurentna neuralna mreža da generiše aforizme ili manifeste? Može li softver za prediktivan tekst (typing suggestions) da napravi slogan ili kratku priču? Možemo li da pišemo o emocijama taktički, sa namerom da nas ne prepozna softver za prepoznavanje emocija u tekstu? Šta se desi kada VI treniramo istovremeno na ljubavnoj poeziji, vodičima za preduzetnike i skupu „hejt“ komentara sa Jutjuba?

Radionica je prvenstveno namenjena onima koji se zanimaju za književnost, programiranje i digitalnu umetnost, ali su dobrodošli svi koji vole da čitaju i da prave i kvare stvari: od stolara do mehaničara, od dizajnera do glumaca, od antropologa do sakupljača narodnih umotvorina/autora internet-mema. Potrebno je da učesnici radionice ponesu laptop.

Radionica “nekreativnog pisanja” je organizovana u okviru Festivala SUTRA.

Uroš Krčadinac FMK digitalne umetnosti
Uroš Krčadinac Optimizovana poezija

Uroš Krčadinac (1984) u svom radu povezuje iskustva iz oblasti računarstva, digitalne umetnosti i književnosti. Odbranio je doktorat u oblasti računarstva (AI Lab, FON, Univerzitet u Beogradu). Predavač je na Departmanu za digitalne umetnosti Fakulteta za medije i komunikacije, kao i stručni saradnik na Seminaru dizajna u Petnici. Docent je u dve oblasti: digitalne umetnosti (umetnička oblast) i računarstvo (naučna oblast). Autor je Synesketch-a, softverske biblioteke za prepoznavanje i generativnu vizuelizaciju emocija. Koautor je, ilustrator i koizdavač Bantustana, proznog dela o tromesečnom avanturističko-dokumentarnom putovanju kroz Afriku (tri izdanja). Njegov rad priznat je od strane domaćih i međunarodnih umetničkih festivala, konferencija, magazina i naučnih časopisa poput International Digital Media and Arts Association, Creative Review, VisualComplexity.com, Filmfest Dresden, Re:publica, IEEE Transactions on Affective Computing i IEEE Transaction on Human-Machine Systems.